Guía de procedementos e servizos
Ir á sección pai
Detalle procedemento
BS611A
Recoñecemento do grao de discapacidade.
Procedemento dirixido a: Cidadáns
Consellería de Política Social e Igualdade
Esta orde ten como obxecto regular o procedemento para o recoñecemento, declaración e cualificación do grao de discapacidade e a organización e funcionamento dos órganos técnicos competentes na Comunidade Autónoma de Galicia.
Orde de prelación na tramitación dos procedementos.
1. Os procedementos iniciaranse por orde de entrada. Cando o órgano da xefatura territorial da consellería con competencias en materia de servizos sociais entenda que existen razóns de interese público, obxectivamente motivadas, poderá alterar esta orde.
2. Non obstante o disposto no punto anterior daráselles prioridade ás solicitudes urxentes polos seguintes motivos debidamente xustificados:
- Acceso ao emprego e a ensinanzas regradas onde exista reserva de prazas para persoas con discapacidade.
- Solicitudes de axudas/subvencións sometidas a prazos.
- Menores de 18 anos.
- Maiores de 90 anos.
- Pensión non contributiva ou prestación por fillo a cargo.
- Caducidade da valoración do grao de discapacidade.
- Existencia dun procedemento aberto, xudicial ou administrativo, relativo a violencia de xénero, que se poida ver afectado polo recoñecemento e cualificación do grao de discapacidade.
Persoas con discapacidade.
Xunta de Galicia
Consellería de Política Social e Igualdade
Secretaría Xeral Técnica da Consellería de Política Social e Igualdade
Subdirección Xeral de Valoración da Dependencia e da Discapacidade
Servizo de Valoración da Discapacidade
Edificio Administrativo San Caetano, s/n
15781 Santiago de Compostela (Coruña, A)
Teléfono: 981544686 / 981545674
Email: sxdependencia@xunta.gal
Xunta de Galicia
Consellería de Política Social e Igualdade
Departamento Territorial da Consellería de Política Social e Igualdade da Coruña
Servizo de Dependencia da Coruña
Sección de Cualificación e Valoración de Discapacidades da Coruña
Edificio Administrativo, ala sur de Monelos - Rúa Vicente Ferrer, 2
15008 Coruña, A (Coruña, A)
Teléfono: 981182482/ 981182523
Email: evo.ctb.coruna@xunta.gal
Xunta de Galicia
Consellería de Política Social e Igualdade
Departamento Territorial da Consellería de Política Social e Igualdade da Coruña
Servizo de Dependencia da Coruña
Oficina Integrada de Dependencia e Discapacidade de Ferrol
Edificio Administrativo. Pza. Camilo José Cela s/n, 3º andar
15403 Ferrol (Coruña, A)
Teléfono: 981337232/ 981337237
Email: evo.ctb.ferrol@xunta.gal
Xunta de Galicia
Consellería de Política Social e Igualdade
Departamento Territorial da Consellería de Política Social e Igualdade da Coruña
Servizo de Dependencia da Coruña
Oficina Integrada de Dependencia e Discapacidade de Santiago
R/ Xosé Chao Rego s/n, edificio CEGADI, Salgueiriños,
15705 Santiago de Compostela (Coruña, A)
Teléfono: 881999335
Email: evo.ctb.santiago@xunta.gal
Xunta de Galicia
Consellería de Política Social e Igualdade
Departamento Territorial da Consellería de Política Social e Igualdade de Lugo
Servizo de Dependencia de Lugo
Sección de Cualificación e Valoración de Discapacidades de Lugo
Serra de Ancares, nº 68 - baixo
27003 Lugo (Lugo)
Teléfono: 982889133
Email: evo.ctb.lugo@xunta.gal
Xunta de Galicia
Consellería de Política Social e Igualdade
Departamento Territorial da Consellería de Política Social e Igualdade de Ourense
Servizo de Dependencia de Ourense
Sección de Cualificación e Valoración de Discapacidades de Ourense
Rúa Sáenz Díez, nº 33 - baixo
32003 Ourense (Ourense)
Teléfono: 988386152
Email: evo.ctb.ourense@xunta.gal
Xunta de Galicia
Consellería de Política Social e Igualdade
Departamento Territorial da Consellería de Política Social e Igualdade de Vigo
Servizo de Dependencia de Vigo
Sección de Cualificación e Valoración de Discapacidades de Pontevedra
Avda. de Vigo, 16 baixo
36003 Pontevedra (Pontevedra)
Teléfono: 886159831
Email: evo.ctb.pontevedra@xunta.gal
Xunta de Galicia
Consellería de Política Social e Igualdade
Departamento Territorial da Consellería de Política Social e Igualdade de Vigo
Servizo de Dependencia de Vigo
Sección de Cualificación e Valoración de Discapacidades de Vigo
Rúa Faisán, 12
36205 Vigo (Pontevedra)
Teléfono: 886120710/ 886120713
Email: evo.ctb.vigo@xunta.gal
Desde o 03/01/2025, incluído, as solicitudes relativas ao procedemento BS611A deberán formularse a través do procedemento BS210A.
Prazo de presentación: PECHADO
O 02/01/2025 péchase o prazo para realizar as solicitudes de recoñecemento do grao de discapacidade a través do procedemento BS611A.
A partir desta data as solicitudes deberán formularse a través do procedemento BS210A.
1. Poderán solicitar o recoñecemento do grao de discapacidade aquelas persoas de nacionalidade española que residan nun municipio da Comunidade Autónoma e que cumpran os demais requisitos que se establecen nesta orde.
2. Así mesmo, poderán solicitar o recoñecemento do grao de discapacidade as persoas de nacionalidade española residentes no estranxeiro e as persoas estranxeiras residentes en Galicia segundo o procedemento establecido nos artigos 25 e 26 respectivamente.
Forma e lugar de presentación de solicitudes
As solicitudes presentaranse preferiblemente por vía electrónica a través do formulario normalizado dispoñible na sede electrónica da Xunta de Galicia, https://sede.xunta.gal.
Opcionalmente, poderanse presentar presencialmente en calquera dos lugares e rexistros establecidos na normativa reguladora do procedemento administrativo común.
Para a presentación electrónica poderá empregarse calquera dos mecanismos de identificación e sinatura admitidos pola sede electrónica da Xunta de Galicia, incluído o sistema de usuario e clave Chave365 (https://sede.xunta.gal/chave365).
Documentación complementaria
As persoas interesadas deberán achegar coa solicitude ( Anexo I) a seguinte documentación:
Comprobación de datos de terceiras persoas interesadas (Anexo III).
A documentación complementaria presentarase preferiblemente por vía electrónica.
Opcionalmente, as persoas interesadas poderán presentar a documentación complementaria presencialmente en calquera dos lugares e rexistros establecidos na normativa reguladora do procedemento administrativo común.
As persoas interesadas responsabilizaranse da veracidade dos documentos que presenten. Excepcionalmente, cando a relevancia do documento no procedemento o exixa ou existan dúbidas derivadas da calidade da copia, a Administración poderá solicitar de maneira motivada o cotexo das copias achegadas pola persoa interesada, para o que poderán requirir a exhibición do documento ou da información orixinal.
Comprobación de datos
1. Para a tramitación deste procedemento consultaranse automaticamente os datos incluídos nos seguintes documentos en poder da Administración actuante ou elaborados polas Administracións públicas agás que a persoa interesada se opoña á súa consulta:
DNI/NIE da persoa solicitante
DNI/NIE da persoa representante
Certificado de residencia da persoa solicitante
Certificado da renda da persoa solicitante (IRPF)
Pensións e/ou prestacións sociais percibidas
Historia Social Única
Demandante de emprego, si é o caso.
Historia Clínica do SERGAS (Presentar anexo II únicamente se se opón á consulta ou non dispón de Historia Clínica do Sergas)
2. No caso de que as persoas interesadas se opoñan á consulta, deberán indicalo no recadro correspondente habilitado no formulario correspondente e achegar os documentos.
Cando así o esixa a normativa aplicable solicitarase o consentimento expreso da persoa interesada para realizar a consulta.
3. Excepcionalmente, no caso de que algunha circunstancia imposibilitase a obtención dos citados datos, poderase solicitar ás persoas interesadas a presentación dos documentos correspondentes.
Trámites administrativos posteriores á presentación de solicitudes
A sede electrónica da Xunta de Galicia permite ás persoas interesadas realizar trámites electrónicos con posterioridade ao inicio do expediente, accedendo á Carpeta cidadá da persoa interesada. Opcionalmente, as persoas interesadas tamén poderán realizar os ditos trámites presencialmente en calquera dos lugares e rexistros establecidos na normativa reguladora do procedemento administrativo común.
Prazo de resolución:
Tres meses
Sentido do silencio:
Negativo
Unha vez presentado este trámite pode consultar o seu expediente en "A miña sede"
-
Ámbito Autonómico
-
Orde do 25 de novembro de 2015 pola que se regula o procedemento para o recoñecemento, declaración e cualificación do grao de discapacidade, e a organización e funcionamento dos órganos técnicos competentes (DOG nº 236 do 11 de decembro de 2015).
-
Corrección de erros. Orde do 25 de novembro de 2015 pola que se regula o procedemento para o recoñecemento, declaración e cualificación do grao de discapacidade e a organización e funcionamento dos órganos técnicos competentes (DOG nº 16 do 26 de xaneiro de 2016).
-
Orde do 3 de abril de 2017 pola que se modifica a Orde do 25 de novembro de 2015 pola que se regula o procedemento para o recoñecemento, declaración e cualificación do grao de discapacidade, e a organización e funcionamento dos órganos técnicos competentes (DOG nº 73 do 17 de abril de 2017).
-
-
Ámbito Estatal
-
Real Decreto 888/2022, do 18 de outubro, polo que se establece o procedemento para o recoñecemento, declaración e cualificación do grado de discapacidade (BOE nº 252 do 20 de outubro de 2022)
-
Outros procedementos relacionados
Recoñecemento da situación de dependencia e da discapacidade
Aberto todo o ano
Traslado en servizos prestados en centros propios ou concertados, no ámbito da atención á dependencia e da promoción da autonomía persoal.
Aberto todo o ano
Solicitude de estancias temporais nos servizos prestados en centros propios ou concertados, no ámbito da atención á dependencia e da promoción da autonomía persoal.
Aberto todo o ano
Expedición da tarxeta acreditativa do grao de discapacidade (nova tarxeta)
Aberto todo o ano