Guía de procedementos e servizos
Ir á sección pai
Detalle procedemento
PE120A
Axudas dirixidas á diminución do efecto da pesca.
Procedemento dirixido a: Empresas e profesionais
Consellería do Mar
Regular a convocatoria para o ano 2025 das axudas dirixidas á diminución do efecto da pesca, actuacións realizadas por parte dos propietarios de buques para fomentar a pesca sustentable a a recuperación e conservación dos recursos biolóxicos e acuáticos.
Poderán ser persoas beneficiarias as persoas físicas, xurídicas ou pluralidade de persoas físicas ou xurídicas, agrupacións ou entidades sen personalidade xurídica ou comunidades de bens.
Xunta de Galicia
Consellería do Mar
Dirección Xeral de Pesca, Acuicultura e Innovación Tecnolóxica
Subdirección Xeral de Competitividade da Cadea Mar-Industria
Servizo de Innovación Tecnolóxica da Frota
San Caetano, s/n
15781 Santiago de Compostela (Coruña, A)
Teléfono: 981540099
Fax: 981546288
Email: frota.mar@xunta.gal
Prazo de presentación: PECHADO
10/01/2025 00:00 - 10/02/2025 23:59
Para esta convocatoria de 2025 o prazo de presentación das solicitudes será dun mes contado a partir do día seguinte ao da publicación desta orde no Diario Oficial de Galicia. Entenderase como último día do prazo o correspondente ao mesmo ordinal do día da publicación. Se o último día de prazo é inhábil, entenderase prorrogado ao primeiro día hábil seguinte e, se no mes de vencemento non hai día equivalente ao inicial do cómputo, entenderase que o prazo expira o último do mes.
Requisitos xerais.
1. Ser propietario dun buque da 3ª lista do Rexistro de Matrícula de Buques e Empresas Navieiras.
2. O buque debe ter o seu porto base na Comunidade Autónoma de Galicia e atoparse de alta no Rexistro de Buques Pesqueiros da Comunidade Autónoma de Galicia e no Rexistro Xeral da Frota Pesqueira.
3. O buque para o cal se solicita axuda debe constituír un seguro que garanta a cobertura de danos a terceiros.
4. Os buques pesqueiros deberán ter levado a cabo actividades pesqueiras no mar durante polo menos 60 días nos dous anos civís anteriores ao ano de presentación da solicitude. O órgano xestor das axudas comprobará o cumprimento dos días de actividade pesqueira mediante sistemas de localización de buques. Se o buque non dispón destes dispositivos, a comprobación realizarase mediante a consulta dos datos dos rexistros oficiais de vendas. Tamén se poderán consultar outros medios que, a xuízo do devandito órgano, acrediten suficientemente a actividade pesqueira e/ou a zona de faena da devandita actividade.
5. No caso de buques cuxa primeira venda dos produtos que captura sexa en fresco e, polo tanto, obrigatoria en lonxa, o volume de vendas que se obteña da suma das notas de venda durante o ano anterior ao da convocatoria deberá ser superior ao 50 % da media obtida para ese porto base e polo segmento de frota que figura no Rexistro de Buques Pesqueiros de Galicia (RBPG).
6. No caso de buques para os cales a primeira venda dos produtos que captura non sexa obrigada en lonxa, o buque debe dispoñer da autorización para realizar a devandita venda e debe transmitila ao órgano competente.
7. O buque non pode ter unha resolución desfavorable de regularización, salvo que posteriormente se regularizase, para o que deberá asinar o anexo IV.
8. Os investimentos para os cales se solicite axuda non poderán estar iniciados nin pagados antes de que se acredite o non inicio deles, nos termos indicados no artigo 12 desta orde.
No caso de que o solicitante conte cunha certificación de non inicio anticipada, os investimentos non poderán estar finalizados nin completamente pagados antes de que se acredite, unha vez presentada a solicitude, a non finalización destes por parte dos servizos da Consellería do Mar. No caso de que o barco estea fóra da Comunidade Autónoma de Galicia, o órgano competente autorizará a persoa ou entidade encargada de facer esta certificación. Non obstante, o órgano competente poderá determinar que a inspección in situ se realice no porto base do buque.
9. Non estar incursa en ningunha das circunstancias previstas no artigo 13 da Lei 38/2003, do 17 de novembro, xeral de subvencións.
10. Non estar incursa en ningunha clase de inhabilitación para a obtención de axudas previstas nos números 2 e 3 do artigo 10 da Lei 9/2007, do 13 de xuño, de subvencións de Galicia.
11. Estar ao día no pagamento de obrigas por reintegro de subvencións, conforme o artigo 10.2.g) da Lei 9/2007, do 13 de xuño, de subvencións de Galicia, e o artigo 9 do Regulamento de subvencións de Galicia, aprobado polo Decreto 11/2009, do 8 de xaneiro.
12. Non atoparse en ningún dos supostos establecidos no número 1, letras a) e b), do artigo 11 do Regulamento (UE) nº 2021/1139 do Parlamento Europeo e do Consello, do 7 de xullo de 2021:
– Ter cometido infraccións graves consonte o artigo 42 do Regulamento (CE) nº 1005/2008 do Consello ou o artigo 90 do Regulamento (CE) nº 1224/2009 do Consello, ou consonte outros actos lexislativos adoptados polo Parlamento Europeo e polo Consello no marco da PPC.
– Estar ou ter estado involucrado nos últimos 24 meses na explotación, xestión ou propiedade dalgún buque pesqueiro incluído na lista de buques INDNR da Unión Europea segundo dispón o artigo 40, número 3, do Regulamento (CE) nº 1005/2008 polo que se establece un sistema comunitario para previr, desalentar e eliminar a pesca ilegal, non declarada e non regulamentada; estar ou ter estado involucrado nos últimos 12 meses na explotación, xestión ou propiedade dalgún buque que enarbore o pavillón dun país incluído na lista de terceiros países non cooperantes prevista no artigo 33 do citado regulamento.
13. No marco do FEMP ou FEMPA, non ter sido declarado culpable de cometer fraude, tal e como se define no artigo 3 da Directiva (UE) 2017/1371.
14. Ter capacidade administrativa, financeira e operativa para cumprir as condicións da axuda.
15. Antes de que se dite a proposta de resolución de concesión, deben estar ao día nas obrigas tributarias e coa Seguridade Social e non ter pendente de pagamento ningunha débeda, por ningún concepto, coa Administración pública da Comunidade Autónoma de Galicia.
16. Para subvencións de importe superior a 30.000 euros, as persoas físicas e xurídicas, distintas das entidades de dereito público, con ánimo de lucro, suxeitas á Lei 3/2004, do 29 de decembro, pola que se establecen medidas de loita contra a morosidade nas operacións comerciais, deberán acreditar cumprir, nos termos dispostos nesta epígrafe, os prazos de pagamento que se establecen na citada lei para obter a condición de persoa beneficiaria. Calquera financiamento que permita o cobramento anticipado da empresa provedora considerarase válido para os efectos do cumprimento desta epígrafe, coa condición de que o seu custo corra a cargo do cliente e se realice sen posibilidade de recurso ao provedor, no caso de falta de pagamento.
A documentación acreditativa do nivel de cumprimento dos prazos legais de pagamento presentarase xunto coa solicitude da axuda. Con todo, se a certificación de auditor ou o informe de procedementos acordados non pode obterse antes da terminación do prazo establecido para a súa presentación, achegarase xustificante de solicitar o dito medio de acreditación e, unha vez obtido, presentarase inmediatamente e, en todo caso, antes da resolución de concesión.
A acreditación do nivel de cumprimento establecido realizarase polos seguintes medios de proba:
i) As persoas físicas e xurídicas que, de acordo coa normativa contable poden presentar conta de perdas e ganancias abreviada, mediante certificación subscrita pola persoa física ou, no caso de persoas xurídicas, polo órgano de administración ou equivalente, con poder de representación suficiente, en que afirmen alcanzar o nivel de cumprimento dos prazos de pagamento previstos na citada Lei 3/2004, do 29 de decembro.
Poderán tamén acreditar a dita circunstancia por algún dos medios de proba previstos no punto ii) seguinte e con suxeición á súa regulación.
ii) As persoas xurídicas que, de acordo coa normativa contable, non poden presentar conta de perdas e ganancias abreviada, mediante:
1º. Certificación emitida por auditor rexistrado no Rexistro Oficial de Auditores de Contas que conteña unha transcrición desagregada da información en materia de pagamentos descrita na memoria das últimas contas anuais auditadas, cando delas se desprenda que se alcanza o nivel de cumprimento dos prazos de pagamento establecidos na Lei 3/2004, do 29 de decembro, determinado nesta epígrafe, con base na información requirida pola disposición adicional terceira da Lei 15/2010, do 5 de xullo, de modificación da Lei 3/2004, do 29 de decembro.
Esta certificación será válida ata que resulten auditadas as contas anuais do exercicio seguinte.
2º. No caso de que non sexa posible emitir o certificado a que se refire o número anterior, informe de procedementos acordados, elaborado por un auditor rexistrado no Rexistro Oficial de Auditores de Contas que, con base na revisión dunha mostra representativa das facturas pendentes de pagamento a provedores da sociedade nunha data de referencia, conclúa sen a detección de excepcións ao cumprimento dos prazos de pagamento da Lei 3/2004, do 29 de decembro, ou no caso de que se detectasen, estas non impidan alcanzar o nivel de cumprimento requirido no último parágrafo desta epígrafe.
Os informes de procedementos acordados ou as certificacións deberán realizarse segundo o establecido no artigo 215 do Real decreto lei 5/2023, do 28 de xullo, polo que se modifica o Real decreto 887/2006, do 21 de xullo, polo que se aproba o Regulamento da Lei 38/2003, do 17 de novembro, xeral de subvencións.
Para os efectos da Lei 38/2003, do 17 de novembro, xeral de subvencións, entenderase cumprido o requisito exixido nesta epígrafe cando o nivel de cumprimento dos prazos de pagamento previstos na Lei 3/2004, do 29 de decembro, sexa igual ou superior á porcentaxe prevista na disposición derradeira sexta, letra d), punto segundo, da Lei 18/2022, do 28 de setembro, de creación e crecemento de empresas.
17. Á solicitude xuntaráselle unha declaración responsable, por parte do solicitante ou do representante, do cumprimento dos requisitos establecidos nos números 9 a 16.
Requisitos específicos.
Sen prexuízo do anterior, segundo o tipo de axuda, deberanse cumprir os seguintes requisitos:
a) Para axudas dirixidas á diminución do efecto da pesca: só se concederán cando poida demostrarse que a arte de pesca ou outros equipos considerados posúen una maior selectividade por tamaños ou menor impacto no ecosistema e nas especies non obxectivo que as artes ou outros equipamentos estándar autorizados en virtude da normativa da Unión. A xustificación realizarase mediante informes realizados por técnicos ou expertos independentes con competencias para a súa emisión, que demostren que os investimentos que reciben apoio teñen a capacidade de conseguir maior selectividade da arte de pesca, ou menor impacto, respecto doutros equipamentos estándar en virtude da normativa da Unión. O dito informe será considerado elixible no marco deste tipo de actividade.
b) Para axudas que melloren as condicións laborais e de seguridade a bordo: unicamente se poderán conceder cando impliquen maiores exixencias que os requisitos normativos da Unión Europea, do Estado ou da nosa comunidade autónoma, en vigor no momento da presentación da solicitude de axuda. Ademais, segundo o tipo de axuda, será necesario que:
b.1) Sen aumento de capacidade:
Poderanse financiar os investimentos a bordo ou a adquisición de equipamentos que, na data da solicitude da axuda, acrediten de forma clara que o investimento, sendo máis exixente que o requirido pola normativa, mellora a seguridade, a saúde ou as condicións de traballo a bordo e non incrementa a capacidade de pesca.
Para os investimentos que se relacionan nas letras da w) á aa) do artigo 10.1.B, na epígrafe de seguridade, é obrigatorio un informe técnico que xustifique a actuación coa mellora da seguridade a bordo e que acredite o non aumento de capacidade nin de habilidade para detectar peixe.
b.2) Con aumento de capacidade:
O buque terá que pertencer, no momento da concesión e do pagamento, a un segmento da frota respecto do cal o último informe sobre capacidade de pesca a que se refire o artigo 22, número 2, do Regulamento (UE) nº 1380/2013 amose un equilibrio entre a capacidade pesqueira do segmento coas posibilidades de pesca dispoñibles para o dito segmento; cada ano, no informe de frota publicarase a lista de buques coa asignación do seu segmento e a información sobre a situación de equilibrio e desequilibrio do dito segmento.
O buque non poderá ter máis de 24 metros de eslora total.
O buque ten que estar inscrito no Rexistro Xeral da Frota Pesqueira desde, polo menos, os dez anos civís previos ao ano de presentación da solicitude.
A entrada na frota pesqueira de nova capacidade pesqueira xerada pola operación debe compensarse coa retirada previa de, polo menos, a mesma cantidade de capacidade pesqueira sen axuda pública do mesmo segmento da frota ou dun segmento da frota para o cal o informe máis recente sobre capacidade pesqueira, mencionado no artigo 22, número 2, do Regulamento (UE) nº 1380/2013, puxese en evidencia que a capacidade pesqueira non está en equilibrio coas posibilidades de pesca dispoñibles para tal segmento. A potencial persoa beneficiaria achegará, xunto coa solicitude, os GT adicionais que utilizará na obra e indicará o buque de procedencia dos ditos GT.
No momento do pagamento deberá contar coa resolución de autorización da Comunidade Autónoma de Galicia do expediente de entrada de capacidade, onde deberán figurar e comprobarse a orixe dos GT utilizados.
c) Para axudas que teñan por finalidade mellorar a eficiencia enerxética e mitigar o cambio climático e/ou reducir as emisións de CO2.
c.1) Sen aumento de capacidade:
Para estabilizadores ou quillas de balance ou flaps nas operacións que teñan como obxectivo mellorar a hidrodinámica do casco, é necesario informe/auditoría enerxética de aforro de combustible emitido por un técnico especialista independente con competencia para a súa emisión.
No caso das operacións que teñan como finalidade mellorar o sistema de propulsión dos buques, todas deberán dispoñer de informe técnico que indique que a operación non incrementa a capacidade do buque. Ademais, no caso de novas tobeiras para mellorar o sistema de propulsión, deberán dispoñer dunha auditoría enerxética de aforro de combustible emitida por un técnico ou experto independente con competencia para a súa emisión e, no caso de modificación ou cambios de portas, requírese informe enerxético de aforro de combustible emitido por un técnico ou experto independente con competencia para a súa emisión.
Para as operacións que teñan por obxecto as artes de pesca, aparellos e utensilios de pesca, deberá constar informe de técnico ou experto independente, con competencia para a súa emisión, expresivo de que non se pon en perigo a selectividade desa arte de pesca, e informe/auditoría enerxética de aforro de combustible realizado por un técnico ou experto independente con competencia para a súa emisión.
Os informes e/ou a auditoría enerxética de aforro de combustible por técnico especialista, nos casos en que proceda, son elixibles.
c.2) Con aumento de capacidade:
O buque terá que pertencer, no momento da concesión e do pagamento, a un segmento da frota respecto do cal o último informe sobre capacidade de pesca a que se refire o artigo 22, número 2, do Regulamento (UE) nº 1380/2013, amose un equilibrio entre a capacidade pesqueira do segmento coas posibilidades de pesca dispoñibles para o dito segmento; cada ano, no informe de frota publicarase a lista de buques coa asignación do seu segmento e a información sobre a situación de equilibrio e desequilibrio do dito segmento.
O buque non poderá ter máis de 24 metros de eslora total.
O buque ten que estar inscrito no Rexistro Xeral da Frota Pesqueira desde, polo menos, os dez anos civís previos ao ano de presentación da solicitude.
A entrada na frota pesqueira de nova capacidade pesqueira xerada pola operación debe compensarse coa retirada previa de, polo menos, a mesma cantidade de capacidade pesqueira sen axuda pública do mesmo segmento da frota ou dun segmento da frota para o cal o informe máis recente sobre capacidade pesqueira, mencionado no artigo 22, número 2, do Regulamento (UE) nº 1380/2013, puxese en evidencia que a capacidade pesqueira non está en equilibrio coas posibilidades de pesca dispoñibles para tal segmento. A potencial persoa beneficiaria achegará, xunto coa solicitude, os GT adicionais que utilizará na obra e indicará o buque de procedencia dos ditos GT.
Será necesario presentar informe/auditoría enerxética de aforro de combustible por técnico especialista, que será elixible.
No momento do pagamento deberá contar coa resolución de autorización da Comunidade Autónoma de Galicia con respecto ao expediente de entrada de capacidade, onde deberá figurar e comprobarse a orixe dos GT utilizados.
c.3) Cambio de motor:
Para a substitución ou modernización de motores principais ou auxiliares é necesario:
– Que o buque de pesca pertenza a un segmento da frota respecto do cal o último informe sobre capacidade de pesca a que se refire o artigo 22, número 2, do Regulamento (UE) nº 1380/2013 mostre un equilibrio coas posibilidades de pesca dispoñibles para o devandito segmento. Cada ano, no informe de frota publicarase a lista de buques coa asignación do seu segmento e a información sobre a situación de equilibrio e desequilibrio do devandito segmento.
– Que o buque de pesca non teña máis de 24 metros de eslora total.
– Que o buque de pesca estea rexistrado no Rexistro Xeral da Frota Pesqueira durante, polo menos, os cinco anos civís previos ao ano de presentación da solicitude de apoio.
Ademais, a axuda destinada á substitución ou modernización de motores principais ou auxiliares poderá concederse soamente:
– Para o caso dos buques de pesca costeira artesanal, en que a potencia en kW do motor novo ou modernizado non supere a do motor existente.
– No caso do resto dos buques, cuxa eslora total non exceda 24 metros, en que o motor novo ou modernizado teña unha potencia en kW non superior á do motor existente e emita, como mínimo, un 20 % menos de CO2 que o motor existente, considerarase alcanzada a redución das emisións de CO2 requirida en calquera dos casos seguintes:
i) Cando a información pertinente certificada polo fabricante dos motores novos ou modernizados, como parte dunha homologación de tipo ou un certificado de produto, indique que o motor novo ou modernizado emite, polo menos, un 20 % menos de CO2 que o motor substituído.
ii) Cando a información pertinente certificada polo fabricante dos motores novos ou modernizados, como parte dunha homologación de tipo ou un certificado de produto, indique que o motor novo ou modernizado utiliza, polo menos, un 20 % menos de combustible que o motor substituído.
iii) Cando a información pertinente certificada polo fabricante dos motores correspondente, como parte dunha homologación de tipo ou un certificado de produto, para un ou ambos os dous motores non permita comparar as emisións de CO2 ou o consumo de combustible, considerarase que se alcanzou a redución das emisións de CO2 exixida en calquera dos casos seguintes:
iii.1) Se o novo motor utiliza unha tecnoloxía eficiente desde o punto de vista enerxético e a diferenza de idade entre o novo motor e o motor substituído é de, polo menos, sete anos. Terán a consideración de tecnoloxía eficiente, de acordo co Regulamento de execución 2022/46, as seguintes:
– Hidróxeno.
– Amoníaco.
– Combustión interna.
– Pilas de combustible.
– Electricidade.
– Unha combinación de electricidade e combustión (híbridos).
– Un sistema híbrido de pilas de combustible.
– Dispoñan dunha homologación de tipo de conformidade co Regulamento (UE) 2016/1628 do Parlamento Europeo e do Consello.
iii.2) Se o novo motor utiliza un tipo de combustible ou un sistema de propulsión que se considera que emite menos CO2 que o motor substituído.
iii.3) Segundo a medición do Estado membro, se o novo motor emite un 20 % menos de CO2 ou utiliza un 20 % menos de combustible que o motor substituído conforme o esforzo pesqueiro normal do buque correspondente. Para estes efectos, aplicarase o disposto no artigo 2 do Regulamento de execución (UE) 2022/46.
– Non se substituirá a capacidade pesqueira retirada debido ao cambio ou modernización dun motor principal ou auxiliar.
– O motor substituído ou modernizado será obxecto dunha verificación física.
d) Para axudas que contribúan a aumentar o valor engadido, a economía circular e a seguridade alimentaria:
– As capturas non desexadas correspondentes a capturas de tamaño inferior ao tamaño mínimo de referencia de especies suxeitas á obriga de desembarque, só poderán empregarse para fins distintos do consumo humano directo, como fariñas ou aceite de pescado, penso para animais de compañía, aditivos alimentarios, produtos farmacéuticos e cosméticos (artigo 15.11 RPPC).
Forma de presentación de solicitudes
1. As solicitudes presentaranse obrigatoriamente por medios electrónicos a través do formulario normalizado dispoñible na sede electrónica da Xunta de Galicia, https://sede.xunta.gal
Só se admitirá unha solicitude por barco en cada liña de axudas.
De conformidade co artigo 68.4 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do procedemento administrativo común das administracións públicas, se algunha das persoas interesadas presenta a súa solicitude presencialmente, requiriráselle para que a emende a través da súa presentación electrónica. Para estes efectos, considerarase como data de presentación da solicitude aquela en que fose realizada a emenda.
Para a presentación das solicitudes poderá empregarse calquera dos mecanismos de identificación e sinatura admitidos pola sede electrónica da Xunta de Galicia, incluído o sistema de usuario e clave Chave365 (https://sede.xunta.gal/chave365).
2. Para os efectos da presentación da solicitude, os interesados poderán actuar por medio de representantes. A acreditación da representación deberá realizarse mediante a presentación da correspondente autorización e aceptación utilizando o anexo XI da presente orde.
Documentación que se presenta ou xa presentada con anterioridade.
Anexo II. Declaración responsable de non inicio do investimento, se é o caso.
Anexo III.A. Formulario de investimento.
Anexo IV. Declaración de non ter resolución desfavorable a un proceso de regularización.
Anexo V.1. Pluralidade de persoas solicitantes, se é o caso.
Anexo V.2. Agrupacións ou entidades sen personalidade xurídica ou comunidades de bens, se é o caso.
Anexo VIII. Nomeamento de representante, se é o caso.
Anexo IX.A. Indicadores FEMPA.
Documentación complementaria.
Se o solicitante é unha persoa física:
Declaración da renda da persoa solicitante dos exercicios 2022 e 2023 na que conste o seu envío telemático ou a súa presentación.
Se o solicitante é unha persoa xurídica:
Certificación actualizada do Rexistro Mercantil das contas anuais do exercicio 2023 depositadas pola persoa solicitante, incluído informe de auditoría do exercicio 2023, se é o caso.
Certificación actualizada do Rexistro Mercantil, ou do rexistro que corresponda, das contas anuais consolidadas do exercicio 2023, tanto se foron depositadas pola persoa solicitante como aquelas contas en que a persoa solicitante estea incluída, incluíndo o informe de auditoría do exercicio 2023, de ser o caso.
Certificado acreditativo de carecer de antecedentes penais obtido a través do Rexistro Central de Penados do Ministerio da Presidencia, Xustiza e Relacións coas Cortes, que deberá conter a totalidade de antecedentes penais non cancelados, para os efectos de verificar que non ten sido declarado culpable de cometer fraude no marco do FEMP ou FEMPA. Se da información anterior non se entendese acreditada a ausencia de antecedentes penais solicitarase ao interesado que achegue certificado que acredite a totalidade de antecedentes penais ou a ausencia deles.
Certificación rexistral actualizada dos estatutos sociais e da escritura de constitución.
Poder suficiente da persoa representante no caso de que tal poder non figure nos estatutos.
Se os solicitantes son unha pluralidade de persoas físicas:
Acordo de nomeamento de representante ou apoderado para os efectos da solicitude da axuda, asinado por todos.
Consulta acreditativa de carecer de antecedentes penais desta entidade, obtido a través do Rexistro Central de Penados do Ministerio da Presidencia, Xustiza e Relacións coas Cortes, que deberá conter a totalidade de antecedentes penais non cancelados, para os efectos de verificar que non foi declarado culpable de cometer fraude no marco do FEMP ou FEMPA, no caso de comunidades de bens, agrupacións ou entidades sen personalidade xurídica. Se da información anterior non se entendese acreditada a ausencia de antecedentes penais solicitarase ao interesado que achegue certificado que acredite a totalidade de antecedentes penais ou a ausencia deles.
Escritura de constitución da comunidade de bens, agrupación ou entidade sen personalidade xurídica, se é o caso. En calquera caso, deberá nomearse un representante ou apoderado único da agrupación e especificar a porcentaxe de participación de cada un dos seus membros (anexo V.2).
Modelo 184 de declaración informativa de entidades en réxime de atribución de rendas dos exercicios 2022 e 2023 no que conste o seu envío telemático ou a súa presentación, no caso dunha comunidade de bens ou dunha agrupación ou entidade sen personalidade xurídica que estean en réxime de atribución de rendas.
Declaración da renda das persoas solicitantes dos exercicios 2022 e 2023 na que conste o seu envío telémático ou a súa presentación.
Outra documentación complementaria:
Cando o importe do gasto unitario iguale ou supere a contía de 40.000 euros no caso de execución de obras ou de 15.000 euros no caso de subministración de bens ou prestación de servizos, o beneficiario deberá achegar, como mínimo, tres ofertas de diferentes provedores. A elección entre as ofertas presentadas realizarase de conformidade con criterios de eficiencia e economía e a elección deberá xustificarse expresamente nunha memoria cando non recaia na proposta económica máis vantaxosa.
Facturas pro forma dos investimentos para os cales se solicita subvención, con descrición detallada e pormenorizada de cada un dos investimentos, instalacións, equipos e sistemas que os integran, achegando, no seu caso, os planos, esbozos ou vistas 3D necesarios para a súa correcta definición e, se é o caso, certificado de importación.
Certificación actualizada do Rexistro de Bens Mobles, Sección de Buques, acreditativa da propiedade do buque e o estado de cargas ou gravames deste, ou solicitude da dita certificación ante o Rexistro, sen prexuízo da achega da dita certificación previa a ditarse a proposta de resolución.
Folla de asento actualizada (expedida nos 3 meses anteriores contados desde a data de publicación desta orde) ou acreditación de tela solicitado, sen prexuízo da achega da folla de asento previa a ditarse a proposta de resolución.
Seguro que garanta a cobertura de danos a terceiros.
Se a realización do investimento require proxecto técnico ou planos, deberá achegarse e estar asinado por técnico competente. Deberán achegarse os planos de antes e despois da realización do investimento que se solicita.
Informe realizado por técnicos ou expertos independentes con competencias para a súa emisión, que demostre que os investimentos que reciben apoio teñen a capacidade de conseguir maior selectividade da arte de pesca, ou menor impacto, segundo o caso, respecto doutros equipos estándar en virtude da normativa da Unión.
Informe de riscos actualizado expedido pola Central de Información de Riscos do Banco de España, asinado electronicamente ou debidamente asinado e selado.
Plan de financiamento do proxecto:
a) Informe no que se indique a forma na que se vai a financiar o proxecto, especificando o importe que se financiará con recursos propios, alleos ou con ámbolos tipos de financiamento. Deberá especificar se financia con conta corrente, de aforro, prazos, ampliación de capital, préstamo bancario, póliza de crédito, préstamo formalizado con socios, ou outro tipo de financiamento, deberá indicar a entidade bancaria e o importe destinado a financiar o proxecto.
b) Documentación xustificativa do tipo de financiamento:
Recursos propios:
Certificados bancarios actualizados debidamente asinados e selados das contas da persoa solicitante onde conste a titularidade, o tipo de conta (corrente, aforro, a prazos, etc. as contas de crédito considéranse recursos alleos) e os fondos dispoñibles para realizar o investimento. No caso de que o tipo de conta non sexa unha conta corrente ou conta de aforro, deberá indicar a súa dispoñibilidade, ou en caso contrario, o prazo de vencemento. Non se admitirá a dispoñibilidade de fondos propios en contas bancarias nas que figure como titular algunha persoa que non teña a condición de solicitante.
Ampliación de capital: escritura notarial de ampliación de capital en diñeiro, a súa correspondente inscrición no Rexistro Mercantil e o/s certificado/s bancario/s do/s desembolso/s daquel.
Recursos alleos:
Préstamos formalizados con entidades de crédito: póliza de préstamo vixente debidamente intervida ante notario.
Pólizas de crédito formalizadas con entidades de crédito: póliza de crédito vixente (última renovación), debidamente intervida por notario, e certificado bancario actualizado debidamente asinado e selado, onde identifique o número da póliza de crédito a que fai referencia, o límite da póliza, o importe dispoñible e disposto.
Préstamos formalizados con socios: contrato de préstamo entre socios, debidamente asinado por prestamista e prestameiro, certificado/s bancario/s do/s desembolso/s daquel, e a liquidación definitiva do imposto correspondente no organismo competente, se é o caso.
Non se admitirán os recursos alleos nos que figure como titular algunha persoa que non teña a condición de solicitante, tampouco se admitirán préstamos de entidades provedoras.
Noutros casos, achegar a documentación financeira correspondente.
As liquidacións trimestrais ou mensuais do IVE dispoñibles do exercicio 2024, en que conste o seu envío telemático ou a súa presentación por parte de cada persoa solicitante, se é o caso.
Certificado actualizado da declaración censual de alta en obrigas tributarias de cada solicitante.
Para subvencións de importe superior a 30.000 euros, as persoas xurídicas, distintas das entidades de dereito público, con ánimo de lucro, suxeitas á Lei 3/2004, do 29 de decembro, pola que se establecen medidas de loita contra a morosidade nas operacións comerciais, que de acordo coa normativa contable non poden presentar conta de perdas e ganancias abreviada, co fin de comprobar o requisito establecido no artigo 5.16) da presente Orde, deberán presentar:
Certificación emitida por auditor rexistrado no Rexistro Oficial de Auditores de Contas.
Informe de Procedementos Acordados», elaborado por un auditor rexistrado no Rexistro Oficial de Auditores de Contas.
Factura da certificación ou do “Informe de Procedementos Acordados” do auditor mencionado no punto anterior. Se o gasto unitario da factura supera os 15.000 €, deberá achegar, como mínimo, dúas ofertas máis de diferentes provedores. A elección realizarase de conformidade con criterios de eficiencia e economía e a elección deberá xustificarse expresamente nunha memoria cando non recaia na proposta económica máis vantaxosa.
Certificación bancaria acreditativa do pagamento correspondente á mencionada factura. O certificado bancario indicará a factura que soporta. O pagamento terase que realizar obrigatoriamente mediante transferencia bancaria.
Comprobación de datos.
1. Para a tramitación destes procedementos consultaranse automaticamente os datos incluídos nos seguintes documentos en poder da Administración actuante ou elaborados polas administracións públicas, agás que a persoa interesada se opoña á súa consulta:
a) DNI/NIE da persoa física solicitante. Cando as pretensións correspondan a unha pluralidade de persoas físicas, DNI/NIE de todas elas.
b) DNI/NIE da persoa representante ou NIF da entidade representante, nomeada para os efectos da presentación da solicitude.
c) DNI/NIE da persoa representante legal da persoa xurídica.
d) NIF da entidade solicitante ou agrupación sen personalidade xurídica ou da comunidade de bens, segundo corresponda.
e) Certificación de que cada persoa solicitante está ao día no cumprimento das súas obrigas coa Axencia Estatal de Administración Tributaria.
f) Certificación de que cada persoa solicitante está ao día no cumprimento das súas obrigas coa Tesouraría Xeral da Seguridade Social.
g) Certificación de que cada persoa solicitante está ao día no cumprimento das súas obrigas coa Facenda da Xunta de Galicia.
h) Consulta de que cada persoa solicitante está ao día no pagamento de obrigas por reintegro de subvencións obtida da Consellería de Facenda e Administración Pública (Atriga).
i) Informe acreditativo de que non cometeu infraccións graves consonte o artigo 42 do Regulamento (CE) nº 1005/2008 do Consello, o artigo 90 do Regulamento (CE) nº 1224/2009, ou consonte outros actos lexislativos adoptados polo Parlamento Europeo e polo Consello, no marco da PPC, emitidos pola unidade administrativa correspondente da Consellería do Mar.
j) Consulta de non estar en concurso de acredores (artigo 10 da Lei 9/2007, do 13 de xuño, de subvencións de Galicia), obtida a través do Rexistro Público Concursal do Ministerio da Presidencia, Xustiza e Relacións coas Cortes.
k) Informe acreditativo de non ter cometido infraccións graves consonte o artigo 42 do Regulamento (CE) nº 1005/2008 do Consello, o artigo 90 do Regulamento (CE) nº 1224/2009, ou consonte outros actos lexislativos adoptados polo Parlamento Europeo e polo Consello, no marco da PPC, emitido polo Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación.
l) Certificado acreditativo de carecer de antecedentes penais, no caso de persoas físicas ou de pluralidade de persoas. No caso de que o solicitante sexa unha agrupación ou entidade sen personalidade xurídica ou comunidade de bens, certificado de carecer de antecedentes penais dos seus integrantes. Os certificados deberán ser obtidos a través do Rexistro Central de Penados do Ministerio da Presidencia, Xustiza e Relacións coas Cortes, e deberán conter a totalidade de antecedentes penais non cancelados, para os efectos de verificar que non foi declarado culpable de cometer fraude no marco do FEMP ou FEMPA. Se da información anterior non se entende acreditada a ausencia de antecedentes penais, solicitarase ao interesado que achegue o certificado que acredite a totalidade de antecedentes penais ou a ausencia deles.
m) Consulta no Sistema nacional de publicación de subvencións do Ministerio de Facenda e Función Pública de non ter sido declarado culpable de cometer fraude, no marco do FEMP ou FEMPA.
n) Consulta de que cada persoa solicitante e integrante da agrupación ou entidade sen personalidade xurídica ou comunidade de bens, se é o caso, non estea ou estivese involucrada nos últimos 24 meses na explotación, xestión ou propiedade dalgún buque pesqueiro incluído na lista de buques INDNR da Unión Europea segundo dispón o artigo 40, número 3, do Regulamento (CE) nº 1005/2008 polo que se establece un sistema comunitario para previr, desalentar e eliminar a pesca ilegal, non declarada e non regulamentada, ou dalgún buque que estea ou estivese nos últimos 12 meses enarborando o pavillón de países considerados terceiros países non cooperantes segundo se establece no artigo 33 do citado regulamento.
ñ) Autorización da Consellería do Mar, ou solicitude desta autorización, para a realización do investimento previsto, no caso de que esta sexa necesaria.
o) Consulta de concesión de subvencións e axudas.
p) Consulta de inhabilitación para obter subvencións e axudas.
2. No caso de que as persoas interesadas se opoñan á consulta, deberán indicalo no recadro correspondente habilitado no formulario e achegar os documentos.
Cando así o exixa a normativa aplicable solicitarase o consentimento expreso da persoa interesada para realizar a consulta.
3. Os consentimentos esténdense desde a data de solicitude ata os 5 anos posteriores ao pagamento final, para verificar o cumprimento de non estar en ningún dos supostos establecidos no número 1, letras a) e b), e no número 3 do artigo 11 do RFEMPA.
4. Excepcionalmente, no caso de que algunha circunstancia imposibilite a obtención dos citados datos, poderase solicitar ás persoas interesadas a presentación dos documentos correspondentes.
Trámites administrativos posteriores á presentación da solicitude.
Todos os trámites administrativos que as persoas interesadas deban realizar trasa presentación da solicitude deberán ser efectuados electronicamente accedendo á Carpeta cidadá da persoa interesada, dispoñible na sede electrónica da Xunta de Galicia.
Prazo de resolución:
Seis meses
Sentido do silencio:
Negativo
Unha vez presentado este trámite pode consultar o seu expediente en "A miña sede"
-
Ámbito Autonómico
-
Decreto lexislativo 1/1999, do 7 de outubro, polo que se aproba o texto refundido da Lei de réxime financeiro e orzamentario de Galicia (DOG nº 214 do 5 de novembro de 1999).
-
Lei 9/2007, do 13 de xuño, de subvencións de Galicia (DOG nº 121 do 25 de xuño de 2007).
-
Decreto 11/2009, do 8 de xaneiro, polo que se aproba o Regulamento da Lei 9/2007, do 13 de xuño, de subvencións de Galicia (DOG nº 20 do 29 de xaneiro de 2009).
-
Corrección de erros.-Decreto 11/2009, do 8 de xaneiro, polo que se aproba o Regulamento da Lei 9/2007, do 13 de xuño, de subvencións de Galicia (DOG nº 61 do 30 de marzo de 2009).
-
Lei 1/2016, do 18 de xaneiro, de transparencia e bo goberno (DOG nº 30 do 15 de febreiro de 2016).
-
Orde do 17 de decembro de 2024 pola que se establecen as bases e se regulan os procedementos para a concesión, en réxime de concorrencia competitiva, de axudas para investimentos que fomenten a pesca sustentable para propietarios de buques pesqueiros, cofinanciadas co Fondo Europeo Marítimo, de Pesca e de Acuicultura (FEMPA), e se convocan para o ano 2025 os devanditos procedementos, tramitados como expedientes anticipados de gasto (códigos de procedemento PE120A, PE120B, PE120C e PE120E) (DOG nº 5 do 9 de xaneiro de 2025).
-
Extracto da Orde do 17 de decembro de 2024 pola que se establecen as bases e se regulan os procedementos para a concesión, en réxime de concorrencia competitiva, de axudas para investimentos que fomenten a pesca sustentable para propietarios de buques pesqueiros, cofinanciadas co Fondo Europeo Marítimo, de Pesca e de Acuicultura (FEMPA), e se convocan para o ano 2025 os devanditos procedementos, tramitados como expedientes anticipados de gasto (códigos de procedemento PE120A, PE120B, PE120C e PE120E) (DOG nº 5 do 9 de xaneiro de 2025).
-
-
Ámbito Europeo
-
Regulamento (UE) 2021/1060 do Parlamento Europeo e do Consello do 24 de xuño de 2021, polo que se establecen as disposicións comúns relativas ao Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional, ao Fondo Social Europeo Plus, ao Fondo de Cohesión, ao Fondo de Transición Xusta e ao Fondo Europeo Marítimo, de Pesca e de Acuicultura, así como as normas financeiras para ditos Fondos e para o Fondo de Asilo, Migración e Integración, o Fondo de Seguridade Interior e o Instrumento de Apoio Financeiro á Xestión de Fronteiras e a Política de Visados.
-
Regulamento (UE) nº 2021/1139 do Parlamento Europeo e do Consello do 7 de xullo de 2021, polo que se establece o Fondo Europeo Marítimo, de Pesca e de Acuicultura, e polo que se se modifica o Regulamento (UE) 2017/1004
-
Outros procedementos relacionados
Axudas destinadas aos familiares dos profesionais do mar falecidos no exercicio da súa actividade.
Prazo aberto: 30/01/2025 00:00 - 15/12/2025 23:59
Recoñecemento como organización de produtores pesqueiros (OPP).
Aberto todo o ano
Retirada do recoñecemento como organización de produtores pesqueiros (OPP).
Aberto todo o ano
Permiso de explotación a pé.
Aberto todo o ano