Orientámolo/a, paso a paso, para presentar unha solicitude no rexistro electrónico
TR356B - Cualificación como empresa de inserción
1. Este decreto ten por obxecto:
a) Regular o procedemento de cualificación das empresas de inserción na Comunidade Autónoma de Galicia.
b) Establecer a organización e funcionamento do Rexistro Administrativo de Empresas de Inserción de Galicia.
c) Determinar o procedemento para incorporar as persoas afectadas polas situacións de exclusión social ás empresas de inserción e realizar o seu seguimento.
2. Este decreto será de aplicación ás empresas de inserción que teñan centros de traballo radicados no territorio da Comunidade Autónoma de Galicia, con independencia da súa sede social.
Persoas beneficiarias dun proceso de inserción a través dunha empresa de inserción
1. A inserción sociolaboral a través das empresas de inserción vai dirixida ás persoas en situación ou en risco de exclusión social, con especiais dificultades para a súa integración no mercado de traballo, desempregadas e inscritas nos servizos públicos de emprego.
2. Para os efectos do previsto neste decreto, enténdese que unha persoa está en situación ou en risco de exclusión social cando se aprecie que concorre nela algunha das situacións previstas no artigo 3.1 da Lei 10/2013, do 27 de novembro, de inclusión social de Galicia.
Correspóndelle ao Sistema galego de servizos sociais a acreditación destas circunstancias, de acordo co establecido no artigo 3 da Lei 10/2013, do 27 de novembro, de inclusión social de Galicia. Presumirase que estas persisten cando entre a data de emisión do informe por parte dos servizos sociais públicos competentes e a data de alta na empresa non transcorresen máis de seis meses. Non obstante, esta presunción quedará desvirtuada se existe un informe posterior en sentido contrario.
Para todos os efectos previstos neste decreto, considerarase que unha persoa se encontra en situación ou risco de exclusión cando sexa perceptora da renda de inclusión social de Galicia ou forme parte da unidade de convivencia dunha persoa perceptora.
3. Para a incorporación a unha empresa de inserción, as persoas en situación ou risco de exclusión deberán aceptar o itinerario de inserción sociolaboral, nos termos regulados no artigo 3 da Lei 44/2007, do 13 de decembro, para a regulación do réxime das empresas de inserción; no artigo 66 da Lei 10/2013, do 27 de novembro, de inclusión social de Galicia, e neste decreto.
Requisitos das empresas de inserción e das súas entidades promotoras
1. Poden cualificarse como empresas de inserción na Comunidade Autónoma de Galicia aquelas sociedades mercantís ou cooperativas que cumpran as condicións establecidas nos artigos 4 e 5 da Lei 44/2007, do 13 de decembro, para a regulación do réxime das empresas de inserción, e conten cun centro de traballo no territorio desta comunidade autónoma.
2. As empresas de inserción deben estar promovidas e participadas por algunha das entidades previstas nos artigos 5.a) e 6 da Lei 44/2007, do 13 de decembro, para a regulación do réxime das empresas de inserción. A participación será polo menos dun cincuenta e un por cento do capital social para as sociedades mercantís. No caso de sociedades cooperativas e sociedades laborais, a dita participación deberá situarse nos límites máximos recollidos nas diferentes lexislacións que lles sexan de aplicación aos socios colaboradores ou asociados.
3. Non poderán obter a cualificación como empresas de inserción as empresas que fosen condenadas por sentenza xudicial firme por delitos contra os dereitos dos traballadores ou sancionadas por resolución administrativa firme por infracción moi grave no ámbito laboral ou no ámbito dos servizos sociais públicos competentes, nin as promovidas por algunha entidade en que concorra algunha destas circunstancias.
Tampouco poderán obter esta cualificación as entidades que estean cualificadas como centros especiais de emprego.
Xunta de Galicia
Consellería de Emprego, Comercio e Emigración
Secretaría Xeral de Emprego e Relacións Laborais
Dirección Xeral de Traballo Autónomo e Economía Social
Subdirección Xeral de Economía Social
Edificios Administrativos San Lázaro, s/n
15781 Santiago de Compostela (Coruña, A)
Teléfono: 981544784
Secretaría Xeral de Emprego e Relacións Laborais
Lei 10/2013, do 27 de novembro, de inclusión social de Galicia (DOG nº 249 do 31 de decembro de 2013).
Decreto 178/2022, do 15 de setembro, polo que se regula o procedemento para a cualificación das empresas de inserción de Galicia e o seu rexistro administrativo. (DOG nº 209 do 3 de novembro de 2022).
Lei 44/2007, do 13 de decembro, para a regulación do réxime das empresas de inserción (BOE núm. 299, de 14 de decembro de 2007)
Prazo de presentación: Aberto todo o ano
Esta orde entrará en vigor aos vinte días naturais da súa publicación no Diario Oficial de Galicia.
Este procedemento está suxeito ao pago dunha taxa. A continuación móstrase a listaxe de taxas aplicables:
- Inscrición en rexistros oficiais. Primeira inscrición. Modificacións da primeira inscrición. (Código taxa: 30.02.00)
Pode realizar o pago destas taxas na Oficina Virtual Tributaria.
Cualificación provisional
Solicitude de cualificación provisional como empresa de inserción
Para obter a cualificación provisional como empresa de inserción e a consecuente inscrición no Rexistro Administrativo de Empresas de Inserción de Galicia, a entidade interesada deberá presentar unha solicitude a través do formulario normalizado dispoñible na sede electrónica da Xunta de Galicia, https://sede.xunta.es, que se inclúe como anexo I.
Documentación complementaria á solicitude de cualificación provisional
Xunto coa solicitude deberá presentarse a seguinte documentación:
a) Xustificante do pagamento de taxa por servizos administrativos.
b) Documentación acreditativa do poder de representación da persoa que actúa en nome da empresa e asina a solicitude.
c) Certificación expedida polo rexistro en que estea inscrita a empresa obxecto de cualificación, acreditativa da dita inscrición.
d) Copia dos estatutos vixentes da empresa obxecto de cualificación.
e) Certificación acerca da titularidade do capital social, expedida polo Rexistro Mercantil ou, se se trata dunha sociedade cooperativa, polo órgano de goberno desta.
f) Anexo II de autorización para a comprobación de datos.
g) Certificación rexistral das entidades promotoras que participen no capital social da empresa obxecto de cualificación nas porcentaxes establecidas no artigo 3.2 deste decreto. Esta certificación non será necesaria no caso de entidades inscritas no Rexistro de Asociacións da Comunidade Autónoma de Galicia.
h) Copia dos estatutos vixentes das entidades promotoras a que se refire a letra anterior. No seu obxecto social deberá figurar a inserción social das persoas especialmente desfavorecidas.
i) Memoria que acredite a viabilidade económica, técnica e financeira do proxecto empresarial, detallando os aspectos técnicos de produción e comercialización, así como o plan de investimentos e valoración das distintas fontes de financiamento con que conta o proxecto.
j) Descrición dos medios con que conta a empresa para cumprir os compromisos derivados dos itinerarios de inserción sociolaboral.
Comprobación de datos para a cualificación provisional
Para os efectos de tramitar a solicitude de cualificación provisional, consultaranse automaticamente os datos incluídos nos seguintes documentos elaborados polas administracións públicas, segundo proceda:
a) Número de identificación fiscal da entidade solicitante e das entidades promotoras.
b) DNI ou NIE da persoa representante.
c) Inscrición da entidade promotora no Rexistro de Asociacións da Comunidade Autónoma de Galicia, se é o caso.
Cualificación definitiva
Solicitude de cualificación definitiva
Para obter a cualificación definitiva, a empresa de inserción deberá presentar, no prazo máximo dun ano desde a cualificación provisional, unha solicitude a través do formulario normalizado dispoñible na sede electrónica da Xunta de Galicia, https://sede.xunta.es, que se inclúe como anexo I.
Documentación complementaria á solicitude de cualificación definitiva
Xunto coa solicitude deberá presentarse a seguinte documentación:
a) Xustificante do pagamento da taxa por servizos administrativos.
b) Documentación acreditativa do poder de representación da persoa que actúa en nome da empresa e asina a solicitude.
c) Informe de traballadores en alta das contas de cotización da empresa, correspondente aos meses comprendidos entre a data de cualificación inicial e o mes anterior á solicitude de cualificación definitiva, ambos incluídos.
d) Certificación expedida polos servizos sociais públicos competentes acerca do risco ou situación de exclusión social das persoas en proceso de inserción que formasen parte do cadro de persoal da empresa en calquera momento desde a data de cualificación inicial. Esta certificación non será necesaria no caso de que as ditas persoas fosen perceptoras ou membros de unidades familiares perceptoras da Risga.
e) Certificado de contar cos preceptivos servizos de prevención, con indicación das especialidades contratadas.
f) Descrición dos medios empregados pola empresa para cumprir os compromisos derivados dos itinerarios de inserción sociolaboral. Se o persoal técnico dedicado á prestación dos servizos de orientación e acompañamento á inserción forma parte da propia empresa de inserción ou das entidades promotoras, deberá indicarse esta circunstancia e xuntar o currículo profesional do citado persoal.
g) Certificación do órgano de administración da sociedade acerca da aplicación dos excedentes, cando desde a obtención da cualificación provisional se produza o peche dun exercicio económico.
h) Balance social anual da actividade da empresa que inclúa a memoria económica e social, a composición do cadro de persoal, a información sobre as tarefas de inserción realizadas, o grao de inserción no mercado laboral ordinario e as previsións para o próximo exercicio.
i) Anexo III de autorización para a comprobación de datos, asinada por todas as persoas traballadoras en inserción do último ano.
Comprobación de datos para a cualificación definitiva
Para os efectos de tramitar a solicitude de cualificación definitiva, consultaranse automaticamente os datos incluídos nos seguintes documentos elaborados polas administracións públicas, segundo proceda:
a) Número de identificación fiscal da entidade solicitante e das entidades promotoras.
b) DNI ou NIE da persoa representante e das persoas en inserción.
c) Informe das contas de cotización asociadas ao NIF da entidade solicitante.
d) Inscrición no Servizo Público de Emprego das persoas traballadoras en inserción.
e) Informe da vida laboral das persoas traballadoras en inserción.
f) Certificado de percepción da renda de integración social de Galicia das persoas traballadoras en inserción.
Forma de presentación das solicitudes e da documentación complementaria
1. As solicitudes e a documentación complementaria presentaranse unicamente por medios electrónicos. Se se presentasen presencialmente, a entidade interesada será requirida para que a emende a través da súa presentación electrónica. Para estes efectos, considerarase como data de presentación da solicitude aquela en que fose realizada a emenda.
2. Para presentar as solicitudes e a documentación complementaria poderá empregarse calquera dos mecanismos de identificación e sinatura admitidos pola sede electrónica da Xunta de Galicia, incluído o sistema de usuario e clave Chave365 (https://sede.xunta.gal/chave365).
3. Non será necesario achegar os documentos que xa fosen presentados con anterioridade. Para estes efectos, a persoa interesada deberá indicar en que momento e ante que órgano administrativo presentou os citados documentos. Presumirase que esta consulta é autorizada polas persoas interesadas, salvo que conste no procedemento a súa oposición expresa.
4. Nos supostos de imposibilidade material de obter o documento, o órgano competente poderá requirirlle á persoa interesada a súa presentación ou, na súa falta, a acreditación por outros medios dos requisitos a que se refire o documento, con anterioridade á formulación da proposta de resolución.
5. As persoas interesadas responsabilizaranse da veracidade dos documentos que presenten. Excepcionalmente, a Administración poderá requirir a exhibición do documento orixinal para o cotexo da copia electrónica presentada.
6. Sempre que se realice a presentación de documentos separadamente da solicitude, deberase indicar o código e o órgano responsable do procedemento, o número de rexistro de entrada da solicitude e o número de expediente, se se dispón del.
7. No caso de que algún dos documentos que se vaia presentar de forma electrónica supere os tamaños máximos establecidos ou teña un formato non admitido pola sede electrónica da Xunta de Galicia, permitirase a presentación deste de forma presencial dentro dos prazos previstos no procedemento, con indicación do código e do órgano responsable do procedemento, o número de rexistro de entrada da solicitude e o número de expediente, se se dispón del. A información actualizada sobre o tamaño máximo e os formatos admitidos pode consultarse na sede electrónica da Xunta de Galicia.
8. A sede electrónica da Xunta de Galicia ten á disposición das persoas interesadas unha serie de modelos normalizados para facilitar a realización de trámites administrativos despois da presentación das solicitudes de inicio. Estes modelos presentaranse por medios electrónicos accedendo á carpeta cidadá da persoa interesada, dispoñible na sede electrónica da Xunta de Galicia.
Máis información
Localice o procedemento ou servizo na guía de procedementos e servizos, consulte a información do trámite e revise a documentación obrigatoria para presentar a solicitude que figura na pestana "Presentación" no apartado "Documentación para a presentación".
No apartado "Anexos asociados" ten dispoñibles modelos en formato PDF para aqueles documentos para os que se precisan. Se os necesita:
- Primeiro descargue no seu equipo os modelos PDF (asegúrese de que están descargados, non abertos no navegador).
- A continuación cubra os modelos. Se algunha táboa ten filas e non son suficientes pode engadilas nese documento descargado.
- Por último garde ou imprima en versión PDF un arquivo electrónico de cada modelo cuberto.
- Asine o documento, se así se require.
- Para finalizar anexe o modelo ou modelos en PDF na súa presentación.
No caso de que o procedemento non figure na guía, poderá empregar a solicitude xenérica.
Prema en "Tramitar en liña" para iniciar o trámite electrónico.
Identifíquese empregando un certificado electrónico ou Chave365.
Agora xa está dentro do seu espazo persoal "A miña sede".
Cubra o formulario e lembre que pode gardalo para recuperalo máis adiante desde o apartado "Os meus borradores" de "A miña sede".
Cando o teña cuberto, prema en "Continuar".
Anexe a documentación que queira presentar xunto co formulario. Inclúa os modelos cubertos no paso 1.
Pode consultar como enviar ficheiros que non teñen o tamaño ou o formato aceptados por esta sede.
Asine o formulario e a documentación que quere entregar.
Pode facelo cun certificado electrónico empregando a aplicación Autofirma ou, se emprega Chave365, coa clave de sinatura que recibirá no seu móbil.
Descargue o xustificante da presentación.
Poderá tamén acceder a este documento desde o apartado "Os meus expedientes" de "A miña sede".
Consulte como proceder cos documentos de gran tamaño e en distintos formatos
Revise a documentación obrigatoria para o trámite que vai realizar na ficha do procedemento na Guía de procedementos e servizos.
Lembre que este servizo soamente estará disponible desde o espazo "A miña sede" da sede electrónica e naqueles procedementos que teñan habilitados trámites electrónicos posteriores á solicitude cando así o estableza a súa norma reguladora.
Prepare os arquivos electrónicos necesarios e comprobe que utiliza formatos compatibles coa sede: .bmp, .ce3, .cex, .csv, .cte, .dbf, .doc, .docx, .dwg, .dxfn, .gpx, .hexhash, .inp, .jpg, .kml, .kmz, .ods, .odt, .pd2, .pdf, .pdl, .png, .prj, .shp, .shx, .tgd, .tiff, .txt, .xls, .xlsx, .xml, .xsig, .mp4, .avi, .mov e .wmv
O tamaño máximo do conxunto de documentos achegados a unha presentación en esta sede é de 100 MB, e non se admiten arquivos comprimidos.
Comprobe o tamaño total do conxunto de documentos que precisa achegar:
- Se é inferior a 100 MB pode achegar todos os documentos á solicitude
- Se é superior a 100 MB separe os arquivos de máis de 100 MB, agrupe o resto en subconxuntos de documentos que non superen os 100 MB e proceda segundo os seguintes pasos
- Presente a solicitude achegando un subconxunto de documentos de menos de 100 MB.
- Repita o trámite de achega de documentación separada da solicitude para cada un dos subconxuntos restantes de documentos, seguindo estes pasos:
- Unha vez finalizada a presentación acceda ao apartado "Os meus expedientes" de "A miña sede", seleccione o expediente da solicitude que acaba de realizar, pulse na opción "Accións" e seleccione "Achega de documentación separada da solicitude".
- Cubra o formulario e pulse en "continuar"
- Achegue o seguinte subconxunto de documentos
- Asine e complete a achega de documentación separada
- Repita este proceso para cada subconxunto de documentos de menos de 100 MB
Se algún arquivo supera individualmente os 100 MB:
- Proceda segundo se explica nos pasos anteriores para o resto de arquivos
- Descargue no seu equipo o modelo xenérico para a achega de documentación separada
- Cubra o modelo, indicando o expediente ou número de rexistro de entrada da solicitude electrónica realizada e a unidade responsable do procedemento
- Imprima o modelo e presénteo de forma presencial, xunto coa documentación en formato físico -CD, DVD, USB-, en calquera das oficinas de rexistro
Prazo de resolución:
Tres meses
Sentido do silencio:
Positivo
Máis información
Consulte como responder a un requirimento de emenda de documentación
Revise a documentación obrigatoria para o trámite que vai realizar na ficha do procedemento na Guía de procedementos e servizos. Na pestana "Presentación", no apartado "Documentación para a presentación" figura o listado de documentos requiridos para a presentación. No apartado "Anexos asociados" ten dispoñibles os modelos en formato .pdf para aqueles documentos para os que se precisan.
Descargue no seu equipo os modelos que deba presentar e cúbraos. Garde ou imprima a un arquivo electrónico cada modelo cuberto para anexalo posteriormente na presentación.
Acceda ao seu espazo persoal "A miña sede". Identifíquese empregando un certificado electrónico ou Chave365. Busque o expediente relacionado co requirimento e seleccione no menú "Acción" da dereita a opción "Emenda ao requirimento".
* No caso de que o expediente non apareza no seu espazo persoal, ou a opción "Emenda ao requirimento" non estivese dispoñible para ese expediente, poderá realizar electronicamente a emenda utilizando a solicitude xenérica.
Cubra o formulario indicando os datos ou documentos achegados para a emenda.
Anexe os documentos que queira presentar. Inclúa os modelos cubertos no paso 1.
Asine o formulario e os documentos que vai entregar para a emenda.
Pode facelo con certificado electrónico utilizando a aplicación Autofirma ou, se emprega Chave365, coa clave de sinatura que recibirá nunha mensaxe no seu móbil.
Descargue o xustificante de presentación da emenda.
Poderá acceder en calquera momento aos seus xustificantes electrónicos desde o seu espazo persoal "A miña sede".
Coñeza como achegar documentación xustificativa a un expediente en curso
Revise a documentación obrigatoria para o trámite que vai realizar na ficha do procedemento na Guía de procedementos e servizos.
Na pestana "Despois da presentación", no apartado "Xustificación" figura o listado de documentos requiridos para a xustificación. No apartado "Anexos asociados" ten dispoñibles os modelos en formato .pdf para aqueles documentos para os que se precisan.
Descargue no seu equipo os modelos que deba presentar e cúbraos.
Garde ou imprima a un arquivo electrónico cada modelo cuberto para anexalo posteriormente na presentación.
Acceda ao seu espazo persoal "A miña sede".
Identifíquese empregando un certificado electrónico ou Chave365.
Busque o expediente para o que precisa achegar documentación xustificativa. No menú "Acción" que aparece á dereita seleccione a opción "Achega de documentación xustificativa".
* No caso de que o expediente non apareza no seu espazo persoal, ou a opción "Achega de documentación xustificativa" non estivese dispoñible para ese expediente, poderá realizar electronicamente a xustificación utilizando a solicitude xenérica.
Cubra o formulario.
Indique os documentos que achega para a xustificación.
Anexe os documentos que queira presentar para a xustificación. Inclúa os modelos cubertos no paso 1.
Asine o formulario e os documentos que vai entregar para a xustificación.
Pode facelo con certificado electrónico utilizando a aplicación Autofirma ou, se emprega Chave365, coa clave de sinatura que recibirá nunha mensaxe no seu móbil.
Descargue o xustificante de presentación da xustificación.
Poderá acceder en calquera momento aos seus xustificantes electrónicos desde o seu espazo persoal "A miña sede".
Todos os seus expedientes, presentacións e borradores en "A miña sede"
Para xestionar os seus expedientes o primeiro que debe facer é acceder o seu espazo persoal premendo en "A miña sede" e, a continuación, identificarse empregando calquera dos certificados admitidos nesta sede ou Chave365.
Poderá ver na súa bandexa de entrada os seus últimos expedientes, presentacións e borradores.
Verá en pantalla información detallada de cada expediente ou presentación (número de expediente/rexistro, código e nome do procedemento etc.).
Se desexa ver todos os seus expedientes e presentacións, prema no botón "Ver todos/Buscar".
Ao acceder á pantalla de busca, pode buscar expedientes ou borradores por distintos criterios ou localizalos directamente se coñece o código de acceso.
Poderá realizar accións concretas sobre un expediente (achegar documentación adicional, mellorar unha solicitude, modificar os seus datos de notificación etc.) desde:
- A bandexa de entrada dos seus últimos expedientes, presentacións e borradores, premendo o botón "Acción" da columna "Que podo facer?"
- O detalle do expediente electrónico, premendo directamente nas accións dispoñibles da columna "Que podo facer?"
Outras convocatorias ou publicacións
Procedementos e servizos relacionados
Subvención para a contratación temporal polas entidades locais de persoas en situación ou risco de exclusión social perceptoras da Risga.
Primeira experiencia profesional mocidade.
Axudas ás empresas de inserción (EI) e ás súas entidades promotoras. Programa I: Axudas ao mantemento do custo salarial das persoas traballadoras en risco ou situación de exclusión social nas empresas de inserción.
Axudas ás empresas de inserción (EI) e ás súas entidades promotoras. Programa II: Axudas para compensar os custos adicionais do emprego de persoas en risco ou situación de exclusión social.