Guía de procedementos e servizos
Ir á sección pai
Detalle procedemento
MR620A
Inscrición, modificación e baixa no rexistro de masas consolidadas de frondosas autóctonas.
Procedemento dirixido a: Cidadáns, Empresas e profesionais
Consellería do Medio Rural
Este decreto ten por obxecto:
a) Crear e regular o Rexistro de Masas Consolidadas de Frondosas Autóctonas, incluída a regulación do procedemento de inscrición, modificación e baixa no dito rexistro, de oficio ou por solicitude de parte.
b) Establecer os beneficios e obrigas correspondentes ás referidas masas.
Persoas físicas ou xurídicas, públicas ou privadas, incluíndo comunidades de montes veciñais en man común.
Xunta de Galicia
Consellería do Medio Rural
Dirección Xeral de Planificación e Ordenación Forestal
Subdirección Xeral de Recursos Forestais
San Lázaro, s/n
15781 Santiago de Compostela (Coruña, A)
Teléfono: 981546129
Prazo de presentación: Aberto todo o ano
O presente decreto entrará en vigor aos vinte días naturais da súa publicación no Diario Oficial de Galicia.
Que sexan propietarias ou titulares dun dereito de uso sobre máis do 50 % da superficie da masa que se vaia inscribir.
Solicitude
1. A iniciación por solicitude de parte poderá realizarse por calquera persoa ou persoas físicas ou xurídicas, públicas ou privadas, incluíndo comunidades de montes veciñais en man común, que sexan propietarias ou titulares dun dereito de uso sobre máis do 50 % da superficie da masa que se vaia inscribir, mediante a presentación do formulario do anexo III (código de procedemento MR620A).
2. As solicitudes presentaranse preferiblemente por vía electrónica a través do formulario normalizado dispoñible na sede electrónica da Xunta de Galicia, https://sede.xunta.gal.
A presentación electrónica será obrigatoria para os suxeitos previstos no artigo 13.2 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do procedemento administrativo común das administracións públicas.
Se algunha das persoas interesadas obrigadas á presentación electrónica presenta a súa solicitude presencialmente, requirirase para que a emende a través da súa presentación electrónica. Para estes efectos, considerarase como data de presentación da solicitude aquela en que fose realizada a emenda.
Para a presentación das solicitudes poderá utilizarse calquera dos mecanismos de identificación e sinatura admitidos pola sede electrónica da Xunta de Galicia, incluído o sistema de usuario e clave Chave365 (https://sede.xunta.gal/chave365).
Aquelas persoas non obrigadas á presentación electrónica, opcionalmente, poderán presentar as solicitudes presencialmente en calquera dos lugares e rexistros establecidos na normativa reguladora do procedemento administrativo común, utilizando o formulario normalizado dispoñible na sede electrónica da Xunta de Galicia.
Documentación complementaria necesaria para a tramitación do procedemento
1. As persoas solicitantes deberán achegar coa solicitude a seguinte documentación:
a) Memoria xustificativa coa descrición da masa que se vai inscribir.
b) Cartografía co límite da masa que se vai inscribir, en formato shapefile xeorreferenciado, coa táboa de atributos asociada que é descrita no anexo II.
c) Listaxe de parcelas catastrais afectadas pola masa que se vai inscribir. Na listaxe identificaranse as parcelas que son propiedade da ou das persoas solicitantes.
d) Cartografía en formato shapefile xeorreferenciado, coa intersección das parcelas catastrais afectadas e a cartografía da alínea b).
e) A xustificación da propiedade mediante documentación acreditativa da titularidade reflectida nos asentamentos do correspondente Rexistro da Propiedade e, na súa falta, no Catastro e, se for o caso, a acreditativa de situacións posesorias por calquera medio de proba válido en dereito ou na falta destes, mediante declaración responsable que acredite a lexitimación para iniciar o procedemento de acordo co establecido no artigo 6.1.
f) Se é o caso, acreditación da condición de representante, mediante calquera medio válido en dereito que deixe constancia fidedigna da súa existencia.
g) No caso de pluralidade de persoas solicitantes, listaxe completa da ou das persoas solicitantes segundo o modelo específico dispoñible na sede electrónica da Xunta de Galicia.
2. A memoria xustificará a natureza de monte ou terreo forestal de todos os terreos incluídos na masa e describirá dun xeito aproximado.
a) A composición específica dos pés maiores das especies arbóreas, tanto das especies de frondosas autóctonas como do resto de especies.
b) A idade media da masa das especies de frondosas incluídas no anexo I deste decreto.
c) A superficie da masa de frondosas que se vai rexistrar nun ou varios coutos redondos.
3. Non será necesario presentar os documentos que xa fosen presentados anteriormente ante calquera Administración. Para estes efectos, a persoa ou persoas solicitantes deberán indicar en que momento e ante que órgano administrativo presentaron os citados documentos.
Nos supostos de imposibilidade material de obter o documento, o órgano competente poderá requirirlle á persoa ou persoas solicitantes a súa presentación con anterioridade á formulación da proposta de resolución.
4. A documentación complementaria presentarase preferiblemente por vía electrónica. As persoas interesadas responsabilizaranse da veracidade dos documentos que presenten. Excepcionalmente, cando a relevancia do documento no procedemento o exixa ou existan dúbidas derivadas da calidade da copia, a Administración poderá solicitar de maneira motivada o cotexo das copias achegadas polo interesado, para o que poderá requirir a exhibición do documento ou da información orixinal.
A presentación electrónica será obrigatoria para os suxeitos obrigados á presentación electrónica da solicitude. Se algunha das persoas interesadas presenta a documentación complementaria presencialmente, requirirase para que a emende a través da súa presentación electrónica. Para estes efectos, considerarase como data de presentación aquela en que foi realizada a emenda.
Aquelas persoas non obrigadas á presentación electrónica, opcionalmente, poderán presentar a documentación complementaria presencialmente en calquera dos lugares e rexistros establecidos na normativa reguladora do procedemento administrativo común.
5. Sempre que se realice a presentación de documentos separadamente da solicitude deberase indicar o código e o órgano responsable do procedemento, o número de rexistro de entrada da solicitude e o número de expediente, se se dispón del.
6. No caso de que algún dos documentos que se vai presentar de forma electrónica supere os tamaños máximos establecidos ou teña un formato non admitido pola sede electrónica da Xunta de Galicia, permitirase a presentación deste de forma presencial dentro dos prazos previstos e na forma indicada no número anterior. A información actualizada sobre o tamaño máximo e os formatos admitidos pode consultarse na sede electrónica da Xunta de Galicia.
Comprobación de datos
1. Para a tramitación das solicitudes consultaranse automaticamente os datos incluídos nos seguintes documentos elaborados polas administracións públicas:
a) Os documentos de identificación das persoas solicitantes (DNI ou NIE no caso de persoas físicas e NIF no caso de persoas xurídicas, segundo corresponda).
b) O documento de identificación da persoa representante (DNI o NIE).
c) As referencias catastrais das parcelas que se identifiquen como titularidade da persoa ou persoas solicitantes.
d) No caso de montes veciñais en man común, certificado da sección provincial do Rexistro Xeral de Montes Veciñais en Man Común que acredite a titularidade e límites do monte no momento da solicitude de inscrición da masa.
2. No caso de que as persoas interesadas se opoñan a esta consulta, deberán indicalo no cadro correspondente habilitado no formulario de inicio e achegar os documentos.
3. Excepcionalmente, no caso de que algunha circunstancia imposibilite a obtención dos citados datos poderase solicitar ás persoas interesadas a presentación dos documentos correspondentes.
Trámites administrativos posteriores á presentación de solicitudes
A sede electrónica da Xunta de Galicia permite ás persoas interesadas realizar trámites electrónicos, con posterioridade ao inicio do procedemento, accedendo á Carpeta cidadá da persoa interesada. Cando as persoas interesadas non resulten obrigadas á presentación electrónica das solicitudes tamén poderán realizar os trámites posteriores presencialmente en calquera dos lugares e rexistros establecidos na normativa reguladora do procedemento administrativo común.
- Fase de Solicitude
- Solicitude (Anexo III)
Prazo de resolución: Seis meses
Sentido do silencio: Positivo
- Fase Posterior
- Presentación de alegacións (Anexo IV)
Unha vez presentado este trámite pode consultar o seu expediente en "A miña sede"
-
Ámbito Autonómico
-
Decreto 167/2019, do 5 de decembro, polo que se crea e se regula o Rexistro de Masas Consolidadas de Frondosas Autóctonas (DOG nº 4 do 8 de xaneiro de 2020).
-
Lei 7/2012, do 28 de xuño, de montes de Galicia (DOG nº 140 do 23 de xullo de 2012).
-
Outros procedementos relacionados
Permisos para a realización de queimas.
Aberto todo o ano
Comunicación final de aproveitamentos madeireiros e leñosos en montes ou terreos forestais de xestión privada.
Aberto todo o ano
Declaración responsable para aproveitamentos de cortizas en montes ou terreos forestais de xestión privada que conten cun instrumento de ordenación ou xestión aprobado pola Administración.
Aberto todo o ano
Autorización para aproveitamentos de cortizas en montes ou terreos forestais de xestión privada que non conten cun instrumento de ordenación ou xestión aprobado pola Administración.
Aberto todo o ano