Guía de procedementos e servizos

PR940C

Inscrición no rexistro da galeguidade.

Procedemento dirixido a: Cidadáns

Aberto todo o ano
Este decreto ten por obxecto o desenvolvemento parcial da Lei 7/2013, do 13 de xuño, da galeguidade, no relativo ao procedemento e requisitos para o recoñecemento das comunidades galegas e dos centros colaboradores da galeguidade, ao procedemento para a revogación do dito recoñecemento, ás funcións e organización do Rexistro da Galeguidade e á inscrición das entidades galegas asentadas fóra de Galicia.

O Rexistro da Galeguidade ten por obxecto a inscrición de oficio, na correspondente sección, das entidades a que lles sexa recoñecida a condición de comunidade galega ou de centro colaborador da galeguidade, conforme o establecido na Lei 7/2013, do 13 de xuño, da galeguidade, así como a inscrición e depósito dos actos e documentos relativos a elas.

As demais entidades poderán solicitar a súa inscrición na correspondente sección do Rexistro da Galeguidade.

Federecións, centros de estudo e difusión da cultura galega e redes sociais.

As entidades galegas teñen a obriga de comunicar ao Rexistro da Galeguidade todas aquelas circunstancias relativas ás ditas entidades que requiran inscrición segundo o que se establece neste decreto.

Xunta de Galicia

Consellería de Emprego, Comercio e Emigración

Secretaría Xeral da Emigración

Subdirección Xeral do Retorno

Servizo de Planificación e Xestión de Programas do Retorno

R/ Basquiños, 2

15704  Santiago de Compostela  (Coruña, A)

Teléfono: 981957162/ 981957157

Fax: 981547296

Email: rexistro.emigracion@xunta.es

Servizo de Planificación e Xestión de Programas do Retorno

Prazo de presentación: Aberto todo o ano

Este decreto entrará en vigor aos vinte días da súa publicación no Diario Oficial de Galicia e o prazo de presentación de solicitudes empezará o 1 de xullo de 2014.

1. O Rexistro da Galeguidade adscríbese ao órgano competente en materia de emigración da Xunta de Galicia.

2. A inscrición no rexistro das entidades a que, conforme a lei, lles sexa recoñecida a condición de comunidade galega ou de centro colaborador da galeguidade é obrigatoria. O resto das entidades poderán solicitar a súa inscrición no rexistro.

3. A inscrición no Rexistro da Galeguidade será requisito indispensable para acceder ás axudas e subvencións públicas do órgano competente en materia de emigración da Xunta de Galicia.

  • Solicitude segundo o Anexo III deste Decreto.

  • Documentación específica para as Federacións:

    • Acreditación da identidade da persoa que asina a solicitude e da súa representación.

    • Acta o acordo de constitución da federación, na que deberán figurar as entidades que a conformen, o seu domicilio social, o número de inscrición no Rexistro da Galeguidade así como os datos de identificación dos representantes de cada unha destas.

    • O acordo dos órganos competentes das entidades da súa vontade de se federaren.

    • Os estatutos da federación nos que recolla algún dos fins que se determinan no artigo 13.1 da Lei da galeguidade e o seu funcionamento.

    • Documentación acreditativa de recoñecemento da entidade de conformidade co ordenamento xurídico do Estado no que estea establecida, así como da súa inscrición no rexistro correspondente.

    • A documentación pola que se determine o carácter temporal ou indefinido da federación.

    • Número de identificación fiscal da entidade ou equivalente.

    • Documentación acreditativa da composición dos seus órganos de goberno.

    • Símbolo da federación.

  • Documentación específica para os centros de estudo e difusión da cultura galega:

    • Acreditación da identidade da persoa que asina a solicitude e da súa representación.

    • Acta fundacional e estatutos nos que deberá constar como obxectivo fundamental, o estudo e difusión da cultura galega e a súa lingua.

    • Documentación acreditativa da composición dos seus órganos de goberno.

    • Certificación nominal das persoas integrantes da entidade conforme ao establecido no artigo 3 deste decreto.

    • Símbolo da entidade.

    • Memoria das actividades desenvolvidas pola entidade, ao menos, dos últimos dous anos e a relación destas co obxectivo fundamental da entidade tal e como se define no artigo 15.1 da Lei 7/2013, do 13 de xuño, da galeguidade.

  • Documentación específica para as redes sociais:

    • Certificación do administrador que acredite a data na que comezaron a operar na rede.

    • Acreditación de que levan polo menos dous anos operando na comunidade virtual cuns fins destinados á difusión e fortalecemento da galeguidade e á promoción da comunicación daqueles que compartan intereses comúns co pobo galego e a súa colaboración coa Comunidade Autónoma de Galicia.

  • As solicitudes deberán presentarse exclusivamente por vía electrónica a traves do formulario electrónico normalizado accesible dende a sede electrónica da Xunta de Galicia, https://sede.xunta.es, de acordo co establecido no artigo 27 da Lei 11/2007, do 22 de xuño, de acceso dos cidadáns aos servizos públicos, e no artigo 24 do Decreto 198/2010, do 2 de decembro, polo que se regula o desenvolvemento da Administración electrónica na Xunta de Galicia e nas entidades dela dependentes.

  • Cando a persoa solicitante non dispoña de mecanismos de identificación e sinatura recoñecidos pola sede electrónica da Xunta de Galicia, deberá cubrir o formulario electrónico normalizado accesible desde a sede e enviar, ademais, en soporte papel, por calquera dos medios establecidos no artigo 38.4 da Lei 30/1992, do 26 de novembro, de rexime xurídico das administracións públicas e do procedemento administrativo común, documento acreditativo de que cubriu o dito formulario.

    Recibido o dito documento, o órgano competente en materia de emigración procederá a acreditar a identidade da persona solicitante e a dotala dun mecanismo de identificación e sinatura electrónica baseado en datos coñecidos por ambas as partes. Este mecanismo poderá ser empregado en todos aqueles procedementos para os cales o órgano competente en materia de emigración así o estableza.

  • Cando a documentación complementaria se presente electronicamente utilizando calquera procedemento de copia dixitalizada do documento orixinal, as copias dixitalizadas presentadas garantirán a fidelidade co orixinal baixo a responsabilidade da persoa solicitante. A Administración poderá requirir a exhibición do documento orixinal para o cotexo da copia electrónica presentada segundo o disposto no artigo 35.2 da Lei 11/2007, do 22 de xuño, de acceso dos cidadáns aos servizos públicos, e no artigo 22.3 do Decreto 198/2010, do 2 de decembro, polo que se regula o desenvolvemento da Administración electrónica na Xunta de Galicia e nas entidades dela dependentes. A achega de tales copias implica a autorización á Administración para que acceda e trate a información persoal contida nos correspondentes documentos.

  • No suposto de que a solicitude non reúna os requisitos formais esixidos ou a documentación presentada fose incompleta, requirirase á entidade, para que no prazo de 10 días, subsane a falta na que incorran ou acheguen os documentos preceptivos, indicándose que se non o fixera se lle terá por desistido da súa petición de conformidade co disposto no artigo 71 da Lei 30/1992, de rexime xurídico das administracións públicas e do procedemento administrativo común, previa resolución ditada nos termos previstos no artigo 42 da devandita lei.

Prazo de resolución: Seis meses

Sentido do silencio: Negativo

Unha vez presentado este trámite pode consultar o seu expediente en "A miña sede"

  • Ámbito Autonómico
    • Lei 7/2013, do 13 de xuño, da galeguidade (DOG nº 126 do 4 de xullo de 2013).

    • Corrección de erros. Lei 7/2013, do 13 de xuño, da galeguidade (DOG nº 159 do 22 de agosto de 2013).

    • Decreto 66/2014, do 23 de maio, polo que se regula o recoñecemento e revogación da condición de comunidade galega e de centro colaborador da galeguidade, o Rexistro da Galeguidade e o seu funcionamento (DOG nº 110 do 11 de xuño de 2014).

Outros procedementos relacionados

PR905A

Axudas extraordinarias a persoas emigrantes galegas retornadas.

Tramitar en liña

Prazo aberto: 20/02/2025 00:00 - 30/09/2025 23:59

PR935A

Axudas de emerxencia social.

Tramitar en liña

Prazo aberto: 07/03/2025 00:00 - 06/10/2025 23:59

PR937A

Subvencións para promover o autoemprego e a actividade emprendedora das persoas emigrantes galegas retornadas na Comunidade Autónoma galega

Tramitar en liña

Prazo aberto: 07/02/2025 00:00 - 30/09/2025 23:59

PR940A

Recoñecemento/adaptación á Lei 7/2013 da galeguidade.

Aberto todo o ano