Orientámolo/a, paso a paso, para presentar unha solicitude no rexistro electrónico
MR515C - Declaración censual anual de explotacións gandeiras. Cunícola.
As explotacións cunícolas, con carácter xeral, deberán cumprir as condicións seguintes:
1. Condicións hixiénico sanitarias.
a) As explotacións cunícolas, a excepción dos matadoiros, contarán cun programa sanitario básico que presentarán para a súa aprobación pola correspondente autoridade competente. Este programa básico será supervisado na súa aplicación polo veterinario autorizado ou habilitado da explotación, o cambio do cal deberá ser comunicado polo gandeiro. O programa comprenderá as seguintes actuacións:
1. ª Programa de control, polo menos, fronte ás enfermidades infecto-contaxiosas establecidas no anexo I.
2. ª Programa de control fronte a parasitses externas e internas.
3. ª Programa de control fronte a enfermidades micóticas.
4. ª Código de boas prácticas de hixiene, con indicación das medidas de bioseguridade que se prevexa adoptar, incluíndo, entre outros: un programa de limpeza e desinfección, desinsectación e desratización e un programa de eliminación hixiénica de cadáveres e outros subprodutos animais non destinados ao consumo humano.
5. ª Formación básica en materia de bioseguridade e benestar animal axeitados para os operarios.
As actuacións 2. ª, 3. ª e 4. ª non serán de aplicación no caso dos matadoiros cunícolas.
b) No caso dos matadoiros cunícolas, o programa sanitario básico establecido no parágrafo a) deste apartado consistirá nun protocolo ou manual de actuacións fronte ás enfermidades contempladas no anexo I, aprobado pola autoridade competente e supervisado polo veterinario oficial, sen prexuízo do disposto no artigo 10 do Real Decreto 1543/1994, do 8 de xullo, polo que se establecen os requisitos sanitarios e de policía sanitaria aplicables á produción e á comercialización de carne de coello doméstico e de caza de granxa. Así mesmo, o titular do matadoiro garantirá a formación dos operarios en materia de:
1. ª Bioseguridade, sen prexuízo do establecido no Real Decreto 2207/1995, do 28 de decembro, polo que se establecen as normas de hixiene relativas aos produtos alimenticios, e no Real Decreto 202/2000, do 11 de febreiro, polo que se establecen as normas relativas aos manipuladores de alimentos, e
2. ª Benestar animal, de acordo co Real Decreto 54/1995, do 20 de xaneiro, sobre protección dos animais no momento do seu sacrificio ou matanza.
c) As explotacións cunícolas clasificaranse, para efectos sanitarios, segundo as categorías establecidos no anexo II. A cualificación sanitaria poderase solicitar ao órgano competente da comunidade autónoma na que radiquen, segundo os criterios establecidos no anexo II. Para os efectos deste real decreto, os matadoiros consideraranse como explotacións sen cualificación.
d) As explotacións de selección, multiplicación e os centros de inseminación artificial deberán estar cualificados polo menos como indemnes da enfermidade hemorráxica vírica e indemnes de mixomatoxe. Os animais que se empreguen para repoboacións no medio natural deberán proceder de explotacións cualificadas polo menos como indemnes de mixomatoxe e enfermidade hemorráxica vírica.
e) O movemento dos animais dunha explotación cunícola realizarase baseándose na súa cualificación sanitaria, segundo se establece no anexo II.
f) O manexo da explotación estará baseado nos principios de bioseguridade. Despois do traslado ou da saída de cada grupo de animais ou ao rematar cada ciclo de produción, deberá practicarse a limpeza e desinfección dos cubículos e material de produción (gaiolas, comedeiros, bebedoiros e niñeiros) e, cando sexa factible, o baleiro sanitario. As explotacións deberán dispoñer dun un sistema eficaz de control de visitas ou rexistro de visitas onde se anoten todas as que se produzan.
g) A información relativa aos tratamentos medicamentosos, incluídos os pensos medicamentosos e as pautas vacunales, manterase continuamente actualizada no correspondente libro de tratamentos de acordo ao establecido na normativa vixente.
h) Adoptaranse as medidas oportunas para garantir a correcta xestión dos animais mortos e outros subprodutos animais non destinados ao consumo humano, de acordo coa normativa vixente.
i) No suposto de que unha agrupación de defensa sanitaria gandeira cunícola comprenda, polo menos, o 60 por cento das explotacións situadas dentro da área xeográfica delimitada polas explotacións integrantes da devandita agrupación ou da área xeográfica previamente determinada para o efecto pola autoridade competente, todas as explotacións cunícolas da devandita área xeográfica, a excepción dos matadoiros, con independencia do censo que posúan, deberán levar a cabo o mesmo programa sanitario autorizado oficialmente para a agrupación de defensa sanitaria gandeira segundo o artigo do 4 do Real Decreto 1547/2004, de 25 de xuño.
j) Con relación ao benestar animal deberá cumprirse como mínimo o establecido no Real Decreto 348/2000, do 10 de marzo, polo que se incorpora ao ordenamento xurídico a Directiva 98/58/CE do Consello, do 20 de xullo de 1998, relativa á protección dos animais nas explotacións gandeiras; no Real Decreto 1041/1997, do 27 de xuño, polo que se establecen as normas relativas á protección dos animais durante o seu transporte, e no Real Decreto 54/1995, do 20 de xaneiro, sobre protección dos animais no momento do seu sacrificio ou matanza.
2. Condicións das construcións e instalacións.
a) A explotación situarase nunha área cercada, que a ille do exterior, e dispoñerá de sistemas efectivos que protexan os animais en todo momento, na medida do posible, do contacto con insectos e outros posibles vectores da transmisión de enfermidades.
b) A explotación deberá contar con instalacións e equipos adecuados nos seus accesos que aseguren unha limpeza e desinfección eficaz das rodas dos vehículos e do calzado dos operarios e visitantes. Aos visitantes deberáselles proporcionar vestiario axeitado de doada limpeza e desinfección ou dun só uso.
c) As gaiolas en que se transporten os animais serán de material facilmente limpiable e desinfectable, e cada vez que se utilicen serán limpadas e desifectadas antes de utilizalas de novo, ou ben serán dun só uso.
d) O deseño, ferramenta e equipos da explotación posibilitarán en todo momento a realización dunha eficaz limpeza e desinfección, desinsectación e desratización.
e) Para a xestión de estercos, as explotacións deberán dispoñer de foxa ou esterqueira impermeabilizadas, natural ou artificialmente, que eviten o risco de filtración e contaminación das augas superficiais e subterráneas, asegurando a recollida de lixiviacións e evitando os arrastres por auga de chuvia, con capacidade abondo para permitir a súa xestión axeitada.
f) Dispoñerán de lazareto ou medios axeitados para a observación e secuestro de animais enfermos ou sospeitosos de enfermidades contaxiosas. A corentena dos animais procedentes doutras explotacións poderá realizarse nestas instalacións, cando non estean ocupadas, previo baleiro sanitario e desinfección.
g) As explotacións instaladas con posterioridade á entrada en vigor deste real decreto deberán, ademais, estar deseñada para evitar a entrada de vehículos de abastecemento de pensos, carga e descarga de animais e de retirada de estercos e zurros e de animais mortos. Estas operacións deberán realizarse dende fóra da explotación.
h) Exímese do cumprimento deste apartado 2 aos matadoiros cunícolas, que se rexerán pola normativa específica que estableza os requisitos aplicables a estes en materia de construcións e instalacións.
Xunta de Galicia
Consellería do Medio Rural
Dirección Xeral de Gandaría, Agricultura e Industrias Agroalimentarias
Subdirección Xeral de Gandaría
Servizo de Sanidade Animal
Edificio Administrativo San Caetano, s/n
15771 Santiago de Compostela (Coruña, A)
Teléfono: 981544782
Fax: 981545735
Xunta de Galicia
Consellería do Medio Rural
Dirección Territorial da Consellería do Medio Rural da Coruña
Servizo de Gandaría da Coruña
R/ VICENTE FERRER, 2
15071 Coruña, A (Coruña, A)
Teléfono: 981184565
Fax: 981184653
Xunta de Galicia
Consellería do Medio Rural
Dirección Territorial da Consellería do Medio Rural de Lugo
Servizo de Gandaría de Lugo
RONDA DA MURALLA,70
27071 Lugo (Lugo)
Teléfono: 982294534
Fax: 982294425
Xunta de Galicia
Consellería do Medio Rural
Dirección Territorial da Consellería do Medio Rural de Ourense
Servizo de Gandaría de Ourense
R/ FLORENTINO LÓPEZ CUEVILLAS, 4-6
32071 Ourense (Ourense)
Teléfono: 988386525
Fax: 988386524
Xunta de Galicia
Consellería do Medio Rural
Dirección Territorial da Consellería do Medio Rural de Pontevedra
Servizo de Gandaría de Pontevedra
R/FERNÁNDEZ LADREDA, 43,2º
36071 Pontevedra (Pontevedra)
Teléfono: 886206569
Fax: 886206590
Servizo de Sanidade Animal
Orde do 22 de abril de 2015 do Vicepresidente e Conselleiro de Presidencia, Administracións Públicas e Xustiza, pola que se adaptan e incorporan á sede electrónica da Xunta de Galicia os procedementos administrativos de prazo aberto da Consellería do Medio Rural e do Mar (DOG nº 77 do 24 de abril de 2015).
Real Decreto 479/2004, do 26 de marzo, polo que se establece e regula o Rexistro xeral de explotacións gandeiras (BOE nº 89 do 13 de abril de 2004).
Corrección de erros do Real Decreto 479/2004, do 26 de marzo, polo que se establece e regula o Rexistro xeral de explotacións gandeiras (BOE nº 108 do 4 de maio de 2004).
Real Decreto 1547/2004, do 25 de xuño, polo que se establecen normas de ordenación das explotacións cunícolas (BOE nº 154, do 26 de xuño de 2004).
Prazo de presentación: Aberto todo o ano
A declaración censual anual deberá realizarse antes do 1 de marzo de cada ano.
-
Solicitude segundo o Anexo.
Máis información
Localice o procedemento ou servizo na guía de procedementos e servizos, consulte a información do trámite e revise a documentación obrigatoria para presentar a solicitude que figura na pestana "Presentación" no apartado "Documentación para a presentación".
No apartado "Anexos asociados" ten dispoñibles modelos en formato PDF para aqueles documentos para os que se precisan. Se os necesita:
- Primeiro descargue no seu equipo os modelos PDF (asegúrese de que están descargados, non abertos no navegador).
- A continuación cubra os modelos. Se algunha táboa ten filas e non son suficientes pode engadilas nese documento descargado.
- Por último garde ou imprima en versión PDF un arquivo electrónico de cada modelo cuberto.
- Asine o documento, se así se require.
- Para finalizar anexe o modelo ou modelos en PDF na súa presentación.
No caso de que o procedemento non figure na guía, poderá empregar a solicitude xenérica.
Prema en "Tramitar en liña" para iniciar o trámite electrónico.
Identifíquese empregando un certificado electrónico ou Chave365.
Agora xa está dentro do seu espazo persoal "A miña sede".
Cubra o formulario e lembre que pode gardalo para recuperalo máis adiante desde o apartado "Os meus borradores" de "A miña sede".
Cando o teña cuberto, prema en "Continuar".
Anexe a documentación que queira presentar xunto co formulario. Inclúa os modelos cubertos no paso 1.
Pode consultar como enviar ficheiros que non teñen o tamaño ou o formato aceptados por esta sede.
Asine o formulario e a documentación que quere entregar.
Pode facelo cun certificado electrónico empregando a aplicación Autofirma ou, se emprega Chave365, coa clave de sinatura que recibirá no seu móbil.
Descargue o xustificante da presentación.
Poderá tamén acceder a este documento desde o apartado "Os meus expedientes" de "A miña sede".
Consulte como proceder cos documentos de gran tamaño e en distintos formatos
Revise a documentación obrigatoria para o trámite que vai realizar na ficha do procedemento na Guía de procedementos e servizos.
Lembre que este servizo soamente estará disponible desde o espazo "A miña sede" da sede electrónica e naqueles procedementos que teñan habilitados trámites electrónicos posteriores á solicitude cando así o estableza a súa norma reguladora.
Prepare os arquivos electrónicos necesarios e comprobe que utiliza formatos compatibles coa sede: .bmp, .ce3, .cex, .csv, .cte, .dbf, .doc, .docx, .dwg, .dxfn, .gpx, .hexhash, .inp, .jpg, .kml, .kmz, .ods, .odt, .pd2, .pdf, .pdl, .png, .prj, .shp, .shx, .tgd, .tiff, .txt, .xls, .xlsx, .xml, .xsig, .mp4, .avi, .mov e .wmv
O tamaño máximo do conxunto de documentos achegados a unha presentación en esta sede é de 100 MB, e non se admiten arquivos comprimidos.
Comprobe o tamaño total do conxunto de documentos que precisa achegar:
- Se é inferior a 100 MB pode achegar todos os documentos á solicitude
- Se é superior a 100 MB separe os arquivos de máis de 100 MB, agrupe o resto en subconxuntos de documentos que non superen os 100 MB e proceda segundo os seguintes pasos
- Presente a solicitude achegando un subconxunto de documentos de menos de 100 MB.
- Repita o trámite de achega de documentación separada da solicitude para cada un dos subconxuntos restantes de documentos, seguindo estes pasos:
- Unha vez finalizada a presentación acceda ao apartado "Os meus expedientes" de "A miña sede", seleccione o expediente da solicitude que acaba de realizar, pulse na opción "Accións" e seleccione "Achega de documentación separada da solicitude".
- Cubra o formulario e pulse en "continuar"
- Achegue o seguinte subconxunto de documentos
- Asine e complete a achega de documentación separada
- Repita este proceso para cada subconxunto de documentos de menos de 100 MB
Se algún arquivo supera individualmente os 100 MB:
- Proceda segundo se explica nos pasos anteriores para o resto de arquivos
- Descargue no seu equipo o modelo xenérico para a achega de documentación separada
- Cubra o modelo, indicando o expediente ou número de rexistro de entrada da solicitude electrónica realizada e a unidade responsable do procedemento
- Imprima o modelo e presénteo de forma presencial, xunto coa documentación en formato físico -CD, DVD, USB-, en calquera das oficinas de rexistro
Máis información
Consulte como responder a un requirimento de emenda de documentación
Revise a documentación obrigatoria para o trámite que vai realizar na ficha do procedemento na Guía de procedementos e servizos. Na pestana "Presentación", no apartado "Documentación para a presentación" figura o listado de documentos requiridos para a presentación. No apartado "Anexos asociados" ten dispoñibles os modelos en formato .pdf para aqueles documentos para os que se precisan.
Descargue no seu equipo os modelos que deba presentar e cúbraos. Garde ou imprima a un arquivo electrónico cada modelo cuberto para anexalo posteriormente na presentación.
Acceda ao seu espazo persoal "A miña sede". Identifíquese empregando un certificado electrónico ou Chave365. Busque o expediente relacionado co requirimento e seleccione no menú "Acción" da dereita a opción "Emenda ao requirimento".
* No caso de que o expediente non apareza no seu espazo persoal, ou a opción "Emenda ao requirimento" non estivese dispoñible para ese expediente, poderá realizar electronicamente a emenda utilizando a solicitude xenérica.
Cubra o formulario indicando os datos ou documentos achegados para a emenda.
Anexe os documentos que queira presentar. Inclúa os modelos cubertos no paso 1.
Asine o formulario e os documentos que vai entregar para a emenda.
Pode facelo con certificado electrónico utilizando a aplicación Autofirma ou, se emprega Chave365, coa clave de sinatura que recibirá nunha mensaxe no seu móbil.
Descargue o xustificante de presentación da emenda.
Poderá acceder en calquera momento aos seus xustificantes electrónicos desde o seu espazo persoal "A miña sede".
Coñeza como achegar documentación xustificativa a un expediente en curso
Revise a documentación obrigatoria para o trámite que vai realizar na ficha do procedemento na Guía de procedementos e servizos.
Na pestana "Despois da presentación", no apartado "Xustificación" figura o listado de documentos requiridos para a xustificación. No apartado "Anexos asociados" ten dispoñibles os modelos en formato .pdf para aqueles documentos para os que se precisan.
Descargue no seu equipo os modelos que deba presentar e cúbraos.
Garde ou imprima a un arquivo electrónico cada modelo cuberto para anexalo posteriormente na presentación.
Acceda ao seu espazo persoal "A miña sede".
Identifíquese empregando un certificado electrónico ou Chave365.
Busque o expediente para o que precisa achegar documentación xustificativa. No menú "Acción" que aparece á dereita seleccione a opción "Achega de documentación xustificativa".
* No caso de que o expediente non apareza no seu espazo persoal, ou a opción "Achega de documentación xustificativa" non estivese dispoñible para ese expediente, poderá realizar electronicamente a xustificación utilizando a solicitude xenérica.
Cubra o formulario.
Indique os documentos que achega para a xustificación.
Anexe os documentos que queira presentar para a xustificación. Inclúa os modelos cubertos no paso 1.
Asine o formulario e os documentos que vai entregar para a xustificación.
Pode facelo con certificado electrónico utilizando a aplicación Autofirma ou, se emprega Chave365, coa clave de sinatura que recibirá nunha mensaxe no seu móbil.
Descargue o xustificante de presentación da xustificación.
Poderá acceder en calquera momento aos seus xustificantes electrónicos desde o seu espazo persoal "A miña sede".
Todos os seus expedientes, presentacións e borradores en "A miña sede"
Para xestionar os seus expedientes o primeiro que debe facer é acceder o seu espazo persoal premendo en "A miña sede" e, a continuación, identificarse empregando calquera dos certificados admitidos nesta sede ou Chave365.
Poderá ver na súa bandexa de entrada os seus últimos expedientes, presentacións e borradores.
Verá en pantalla información detallada de cada expediente ou presentación (número de expediente/rexistro, código e nome do procedemento etc.).
Se desexa ver todos os seus expedientes e presentacións, prema no botón "Ver todos/Buscar".
Ao acceder á pantalla de busca, pode buscar expedientes ou borradores por distintos criterios ou localizalos directamente se coñece o código de acceso.
Poderá realizar accións concretas sobre un expediente (achegar documentación adicional, mellorar unha solicitude, modificar os seus datos de notificación etc.) desde:
- A bandexa de entrada dos seus últimos expedientes, presentacións e borradores, premendo o botón "Acción" da columna "Que podo facer?"
- O detalle do expediente electrónico, premendo directamente nas accións dispoñibles da columna "Que podo facer?"