Trámites

Ir á sección pai

Presentación de suxestións e queixas

Presentación de suxestións e queixas

Definición

O Decreto 129/2016, do 15 de setembro, polo que se regula a atención á cidadanía no sector público autonómico de Galicia, recolle o dereito de todas as persoas (físicas e xurídicas) a presentar:

  1. Suxestións, entendidas como propostas de mellora dos servizos públicos.
  2. Queixas, relativas ao funcionamento dos servizos públicos autonómicos, como poden ser tardanzas, desatencións, anomalías ou outras incidencias.

No apartado de presentación figura un enlace directo para a tramitación de suxestións e queixas/reclamacións dos ámbitos:

  • Sanitario
  • Xudicial
  • Educativo
  • Reclamacións en materia de consumo

Os escritos referidos a outras administracións ou institucións (por exemplo a concellos, á Valedora do Pobo etc) deben dirixirse ao órgano competente a través do correspondente modelo normalizado.

Contan coa súa propia tramitación e non teñen a consideración de suxestións ou queixas:

  • Reclamacións patrimoniais
  • Recursos administrativos
  • Reclamacións previas
  • Responsabilidade disciplinaria do persoal ao servizo da administración

Presentación

1. Presentación de suxestións ou queixas relativas ao funcionamento do sector público autonómico.

  • Electrónica, a través desta sede:
  • Presencial, cubrindo o modelo normalizado:

Despois debe presentarse este modelo asinado en calquera das oficinas que integran o Sistema único de rexistro

2. Presentación de suxestións e queixas do ámbito sanitario, educativo e xudicial e reclamacións en materia de consumo:

3. Presentación doutros escritos:

  • Reclamacións patrimoniais
  • Recursos administrativos
  • Reclamacións previas
  • Responsabilidade disciplinaria do persoal ao servizo da administración

Estes escritos tramítanse a través do formulario específico, ou no seu defecto, a través da solicitude xenérica dirixida ao órgano competente na materia.

Tramitación

A Oficina de Defensa das Persoas Usuarias dos Servizos Públicos é a encargada de tramitar as suxestións e queixas que a cidadanía presenta en relación ao funcionamento dos servizos públicos autonómicos.

Esta oficina está adscrita á Dirección Xeral de Simplificación administrativa e do Patrimonio, que forma parte da Consellería de Facenda e Administración Pública e procede da seguinte forma na tramitación destes escritos:

  1. Recibe as suxestións (PR003A) e queixas (PR002A).
  2. Se se cumpren os requisitos legais, solicita informe á consellería competente na materia, notificándollo á persoa interesada.
  3. Remite o informe á persoa interesada, cun prazo de alegacións no caso das queixas (non está previsto nas suxestións). O prazo de contestación é de 1 mes desde que o escrito ten entrada na oficina.
  4. No suposto de alegacións, emítese un novo informe dando resposta ás mesmas.
  5. Arquivo do expediente.

De cara a mellorar a atención que se presta á cidadanía e avanzar no compromiso da administración en prestar un servizo eficiente, de calidade e próximo, analízanse as suxestións e queixas presentadas ao longo do ano para realizar propostas de mellora naqueles servizos que contan con maior número  de suxestións ou queixas ou que afectan de forma significativa á cidadanía.

Estas propostas publícanse no portal de transparencia da Xunta de Galicia.

Normativa