Guía de procedementos e servizos

PR212D

Certificación da Inscrición no Rexistro de Parellas de Feito de Galicia.

Procedemento dirixido a: Cidadáns

Aberto todo o ano

Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes

TRAMITAR PRESENCIALMENTE
Sobre o procedemento

O 18/03/2025 publicouse no Diario Oficial de Galicia o Decreto polo que se modifica o Decreto 248/2007, do 20 de decembro, polo que se crea e se regula o Rexistro de Parellas de Feito. Entra en vigor aos 20 días da súa publicación, isto é, o 7 de abril do 2025, sendo de aplicación a todos os procedementos de inscrición, cancelación e de modificación que se inicien a partir da súa entrada en vigor.

Certificación da Inscrición no Rexistro de Parellas de feito de Galicia.

Parellas de Feito.

Xunta de Galicia

Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes

Departamento Territorial da Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes da Coruña

Servizo de Administración Local e Interior da Coruña

Rúa Vicente Ferrer, nº 2

15008  Coruña, A  (Coruña, A)

Teléfono: 981185974

Fax: 881881084

Email: parellasdefeito.pr.coruna@xunta.es

Xunta de Galicia

Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes

Departamento Territorial da Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes de Lugo

Servizo de Xustiza e Administración Local de Lugo

Ronda da Muralla, nº 70

27071  Lugo  (Lugo)

Teléfono: 982294205/ 982294262

Email: rexistroparellasdefeito.pr.lugo@xunta.gal

Xunta de Galicia

Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes

Departamento Territorial da Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes de Ourense

Servizo de Xustiza e Administración Local de Ourense

Avda. da Habana, nº 79 - 6º

32004  Ourense  (Ourense)

Teléfono: 988386408

Fax: 988386384

Email: parellas.xustiza.ourense@xunta.gal

Xunta de Galicia

Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes

Departamento Territorial da Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes de Pontevedra

Servizo de Xustiza Gratuita e Administración Local de Pontevedra

Rúa Fernández Ladreda, nº 43 - 9º

36003  Pontevedra  (Pontevedra)

Teléfono: 986805312/ 986805383

Fax: 986805391

Email: parellasdefeito.pr.pontevedra@xunta.gal

Dirección Xeral de Xustiza
Requisitos e documentación

O 18/03/2025 publicouse no Diario Oficial de Galicia o Decreto polo que se modifica o Decreto 248/2007, do 20 de decembro, polo que se crea e se regula o Rexistro de Parellas de Feito. Entra en vigor aos 20 días da súa publicación, isto é, o 7 de abril do 2025, sendo de aplicación a todos os procedementos de inscrición, cancelación e de modificación que se inicien a partir da súa entrada en vigor.

Prazo de presentación: ABERTO

De conformidade coa Disposición final única do Decreto 17/2025, do 10 de marzo, polo que se modifica o Decreto 248/2007, do 20 de decembro (DOG nº 53 do 18 de marzo de 2025), o prazo de presentación de solicitudes comezará o día 7 de abril de 2025 e permanecerá aberto indefinidamente.

Para os efectos de aplicación da Lei de Dereito Civil de Galicia, equipáranse ao matrimonio as relacións maritais mantidas con intención ou vocación de permanencia, co que se estenden, por tanto, aos membros da parella, os dereitos e as obrigacións que esta lei recoñécelles aos cónxuxes.

Terán a condición de parellas de feito as unións de dúas persoas maiores de idade, capaces, que convivan coa intención ou vocación de permanencia nunha relación de afectividade análoga á conxugal e que a inscriban no Rexistro de Parellas de feito de Galicia.

Documentación para a presentación:

Solicitude normalizada segundo o anexo V deste Decreto.

Documentación a comprobar pola Administración, salvo oposición das persoas solicitantes, nese caso terán que achegala:

Datos de identidade das persoas solicitantes (DNI/NIE).

As solicitudes de certificación da inscrición, deberán conter os datos identificativos da persoa do solicitante e o motivo da certificación. Cando o solicitante sexa unha persoa distinta a algún dos dous compoñentes da parella rexistrada deberá indicar se é persoa con interese lexítimo, cal é o seu interese e acreditalo documentalmente.

As solicitudes de cancelación da inscrición a pedimento dun dos membros da parella e de certificación presentaranse preferiblemente por vía electrónica a través do formulario normalizado dispoñible na sede electrónica da Xunta de Galicia, https://sede.xunta.gal. Opcionalmente, poderanse presentar presencialmente en calquera dos lugares e rexistros establecidos na normativa reguladora do procedemento administrativo común.

Despois de presentar

Unha vez presentado este trámite pode consultar o seu expediente en "A miña sede"

Normativa
  • Ámbito Autonómico
    • Lei 2/2006, do 14 de xuño, de dereito civil de Galicia (DOG nº 124 do 29 de xuño de 2006).

    • Corrección de erros.-Lei 2/2006, do 14 de xuño, de dereito civil de Galicia (DOG nº189 do 29 de setembro de 2006).

    • Lei 10/2007, do 28 de xuño, de reforma da disposición adicional terceira da Lei 2/2006, do 14 de xuño, de dereito civil de Galicia (DOG nº 127 do 2 de xullo de 2007).

    • Decreto 248/2007 do 20 de decembro, polo que se crea e se regula o Rexistro de Parellas de Feito de Galicia (DOG nº 5 do 8 de xaneiro de 2008).

    • Decreto 146/2014, do 13 de novembro, polo que se modifica o Decreto 248/2007, do 20 de decembro, polo que se crea e se regula o Rexistro de Parellas de Feito de Galicia (DOG nº 224 do 21 de novembro de 2014).

    • Decreto 17/2025, do 10 de marzo, polo que se modifica o Decreto 248/2007, do 20 de decembro, polo que se crea e se regula o Rexistro de Parellas de Feito de Galicia (DOG nº 53 do 18 de marzo de 2025).

Descargar o contido desta ficha en formato PDF

Outros procedementos relacionados

PR204A

Recoñecemento á asistencia xurídica gratuíta.

Tramitar en liña

Aberto todo o ano

PR204B

Impugnación da resolución da comisión de asistencia xurídica gratuíta.

Tramitar en liña

Aberto todo o ano

PR204C

Insostenibilidade da pretensión de asistencia xurídica gratuíta.

Tramitar en liña

Aberto todo o ano

PR212A

Inscrición no Rexistro de Parellas de Feito de Galicia.

Tramitar en liña

Aberto todo o ano