Orientámolo/a, paso a paso, para presentar unha solicitude no rexistro electrónico
PR203A - Inscrición no rexistro de colexios profesionais e consellos galegos de colexios profesionais.
Inscrición dos colexios profesionais que desenvolvan a súa actividade exclusivamente no ámbito territorial da Comunidade Autónoma de Galicia e dos consellos autonómicos: constitución e modificacións sucesivas.
Os colexios profesionais e os consellos galegos de colexios son corporacións de dereito público, con personalidade xurídica propia e plena capacidade para o cumprimento dos seus fins.
No ámbito territorial da Comunidade Autónoma de Galicia, a creación de colexios profesionais farase por lei do Parlamento galego.
Unicamente poderase crear un novo colexio profesional respecto daquelas profesións para cuxo exercicio se esixa estar en posesión dun título académico oficial, e tamén respecto daquelas actividades profesionais cuxo exercicio estea condicionado á posesión dun título oficial que acredite a cualificación e habilite legalmente para o seu exercicio.
Os colexios profesionais terán personalidade xurídica desde o momento en que entre en vigor a súa lei de creación e capacidade de obrar desde o momento en que se constitúan os seus órganos de goberno.
Os colexios profesionais terán como fins esenciais:
a) A ordenación do exercicio das profesións.
b) A representación institucional exclusiva das profesións cando estean suxeitas a colexiación obrigatoria.
c) A defensa dos intereses profesionais dos colexiados.
d) A protección dos intereses dos consumidores e usuarios polos servizos dos seus colexiados.
Os colexios profesionais dunha mesma profesión con ámbito territorial circunscrito ao da Comunidade Autónoma de Galicia poderán constituír un consello galego de colexios.
Os consellos galegos de colexios son corporacións de dereito público que adquirirán personalidade xurídica propia desde que entre en vigor o seu decreto de creación. A capacidade de obrar plena adquirirase desde a constitución dos seus órganos de goberno.
Os consellos galegos de colexios profesionais terán como fins:
a) A coordinación dos colexios profesionais que os integren e a representación da profesión no ámbito territorial da Comunidade Autónoma de Galicia.
b) As relacións coas institucións e a Administración autonómica, en especial co Goberno galego, para facilitar a mutua colaboración para a mellor satisfacción dos intereses sociais e profesionais cuxa defensa teñen encomendada.
c) Todos aqueles que, de acordo coa lei, os seus estatutos e regulamentos establezan.
As solicitudes de inscrición dirixiranse á Secretaría Xeral Técnica da Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes.
As inscricións derivadas da presentación de documentos, que poidan xerar unha operación rexistral, haberán de ser obxecto de resolución e notificación a quen presentase o título, dentro do prazo de seis meses, cando se trate da primeira inscrición ou modificación dos estatutos, así como da creación dun consello galego de colexios, e tres meses para os restantes casos.
Colexios profesionais.
No rexistro de colexios profesionais e de consellos galegos de colexios profesionais inscribiranse os colexios profesionais e os consellos galegos que desenvolvan a súa actividade no ámbito territorial da Comunidade Autónoma de Galicia, así como os seus Estatutos.
Só poderá denegarse a inscrición no rexistro por razóns de legalidade, e sempre mediante resolución motivada.
O Rexistro ten como finalidade ofrecer un sistema de garantía de publicidade material e formal dos colexios profesionais e os seus consellos, mediante a inscrición do acto de constitución e de toda a secuencia de actos a través dos que se desenvolve a actividade colexial, sendo un instrumento de seguridade xurídica e canle de información da realidade colexial galega.
Xunta de Galicia
Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes
Secretaría Xeral Técnica da Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes
Subdirección Xeral de Réxime Xurídico
Servizo de Entidades Xurídicas e Corporativas
Edificio Administrativo San Caetano, s/n
15781 Santiago de Compostela (Coruña, A)
Teléfono: 981 957 394
Email: colexios.profesionais@xunta.gal
Secretaría Xeral Técnica da Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes
Decreto 161/1997, do 5 de xuño, polo que se regulan os consellos galegos de colexios profesionais e se crea o Rexistro de Colexios Profesionais e os seus Consellos (DOG nº 126 do 2 de xullo de 1997).
Orde do 18 de marzo de 1998 pola que se regula o rexistro de colexios profesionais e de consellos galegos de colexios profesionais da Comunidade Autónoma de Galicia (DOG nº 68 do 9 de abril de 1998).
Lei 11/2001, do 18 de setembro, de colexios profesionais da Comunidade Autónoma de Galicia (DOG nº 189 do 28 de setembro de 2001).
Lei 2/1974, do 13 de febreiro, sobre Colexios Profesionais (BOE nº 40 do 15 de febreiro de 1974).
Lei 2/2007, do 15 de marzo, de sociedades profesionais (BOE nº 65, de 16 de marzo de 2007).
Lei 15/2007, do 3 de xullo, de Defensa da Competencia (BOE nº 159 de 4 de xullo de 2007)
Real Decreto 1000/2010, de 5 de agosto, sobre visado colexial obrigatorio (BOE nº 190, de 6 de agosto de 2010).
Lei 20/2013, do 9 de decembro, de garantía da unidade de mercado.(BOE nº 295 de 10 de decembro de 2013)
Pode consultar aquí a Guía práctica de colexios profesionais.
Prazo de presentación: ABERTO
Este procedemento está suxeito ao pago dunha taxa. A continuación móstrase a listaxe de taxas aplicables:
- Inscrición inicial no rexistro (Código taxa: 30.46.01)
- Inscrición de modificación de estatutos (Código taxa: 30.46.02)
- Inscrición de modificación do órgano de goberno (Código taxa: 30.46.03)
- Inscrición de delegacións de facultades, revogacións e apoderamentos (Código taxa: 30.46.04)
- Inscrición de fusión, escisión e extinción (Código taxa: 30.46.05)
- Inscrición de alleamento, gravame e arrendamento de bens (Código taxa: 30.46.06)
- Modificación/desembolso da dotación (Código taxa: 30.46.07)
- Constitución/modificación/supresión de comisións (Código taxa: 30.46.08)
- Nomeamento/cesamento da Xerencia ou membros de comisións (Código taxa: 30.46.09)
- Outros actos sometidos a inscrición (Código taxa: 30.46.10)
- Copia doutros documentos depositados no Rexistro e obtención de información, certificacións ou listaxes (Código taxa: 30.46.11)
- Certificado de denominación (Código taxa: 30.46.12)
- Anotacións de calquera clase nos expedientes ou subministración de datos non incluídos nos apartados anteriores (Código taxa: 30.46.13)
- Expedición de copia de estatutos (Código taxa: 30.46.14)
- Dilixenciado de libros (Código taxa: 30.46.15)
Pode realizar o pago destas taxas na Oficina Virtual Tributaria.
En todas as solicitudes:
Solicitude a través do modelo normalizado PR203A dispoñible na Sede electrónica.
Documento acreditativo da representación, no seu caso.
Xustificante de pago da taxa correspondente.
E segundo o tipo de solicitude:
INSCRICIÓN DO COLEXIO
Norma de creación.
Estatutos provisionais.
Estatutos definitivos.
Certificación da aprobación dos estatutos polo órgano competente.
Certificación da composición da comisión xestora/xunta de goberno.
Certificación da aprobación dos estatutos polo consello xeral.
Informe do consello galego de colexios.
INSCRICIÓN DO CONSELLO
Certificación da aprobación da creación do consello e dos estatutos polos colexios.
Estatutos definitivos.
Certificación da composición da xunta de goberno.
MODIFICACIÓN DE ESTATUTOS
Estatutos modificados.
Certificación da aprobación dos estatutos polo colexio ou consello.
Certificación da aprobación dos estatutos polo consello xeral.
Informe do consello galego de colexios.
MODIFICACIÓN DA DENOMINACIÓN
Certificación da modificación da denominación polo colexio ou consello.
Informe do consello galego de colexios.
IDENTIDADE DOS TITULARES DO ÓRGANO DE GOBERNO DO COLEXIO OU CONSELLO
Certificación da composición do órgano de goberno do colexio ou consello.
APERTURA E PECHE DE DELEGACIÓNS
Certificación da aprobación da apertura/peche da delegación polo colexio ou consello.
FUSIÓN
Certificación da aprobación da fusión polos colexios.
Informe do consello galego de colexios.
SEGREGACIÓN
Certificación da aprobación da segregación polos colexios.
Informe do consello galego de colexios.
DISOLUCIÓN
Certificación da aprobación da disolución polo colexio ou consello.
Xustificante da liquidación.
SOLICITUDE DE CERTIFICACIÓNS OU INFORMACIÓN REXISTRAL
Solicitude indicando os datos ou actos dos que se solicita certificación ou información do rexistro.
PRESENTACIÓN DE SOLICITUDES
• As solicitudes presentaranse obrigatoriamente por medios electrónicos a través do formulario normalizado PR203A dispoñible na Sede electrónica da Xunta de Galicia.
• Para a presentación electrónica poderá empregarse calquera dos mecanismos de identificación e sinatura admitidos pola Sede electrónica da Xunta de Galicia, incluído o sistema de usuario e clave Chave365 ( https://sede.xunta.gal/tramites-e-servizos/chave365 ).
• Non será admitida a presentación presencial da documentación. Neste caso requiriráselle para que, no prazo de 10 días, a emende a través da súa presentación electrónica. Para estes efectos, considerarase como data de presentación da solicitude aquela en a que fose realizada a emenda, conforme ao artigo 68.4 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do procedemento administrativo común das Administracións Públicas.
• Os documentos orixinais para que teñan dita condición deben ser copias electrónicas auténticas ou estar asinados dixitalmente. Non son válidas as copias nin os documentos escaneados.
Copias electrónicas auténticas
o De non dispoñer de documentos asinados dixitalmente, con carácter previo á presentación electrónica da súa solicitude, pode dixitalizar os documentos asinados manualmente e obter unha copia auténtica.
o Nas oficinas de atención á cidadanía e do rexistro xeral da Xunta de Galicia (A Coruña, Lugo, Ourense, Pontevedra, Vigo, Ferrol e Santiago de Compostela) poderá obter unha copia electrónica auténtica da documentación orixinal en papel, previo pago da correspondente taxa.
Sinatura dixital do documento
o Para a sinatura dixital de documentos poderase utilizar, entre outros, o seguinte sistema:
- Autofirma: permite a execución de operacións de sinatura de ficheiros locais en contornas de escritorio. Poderá descargar o cliente de autorfirma desde a ligazón: https://sede.xunta.gal/axuda/necesita-axuda/axuda-tecnica/autofirma
REPRESENTACIÓN:
A representación pode acreditarse mediante calquera medio válido en Dereito que deixe constancia fidedigna da súa existencia, entre outros, poderá utilizar o modelo dispoñible na Sede https://sede.xunta.gal/ficheiros/modelos-normalizados/Representacion-C.pdf e anexalo á solicitude.
COMPROBACIÓN DE DATOS
Os documentos relacionados serán obxecto de consulta ás Administracións públicas. No caso de que as persoas interesadas se opoñan a esta consulta, deberán indicalo no cadro correspondente e achegar unha copia dos documentos.
-
DNI o NIE da persoa representante
CONSENTIMENTO PARA A COMPROBACIÓN DE DATOS
A persoa interesada autoriza a consulta a outras administracións públicas dos seguintes datos. De non autorizar a consulta, deberá achegar o documento correspondente.
-
NIF da entidade solicitante
Máis información
Localice o procedemento ou servizo na guía de procedementos e servizos, consulte a información do trámite e revise a documentación obrigatoria para presentar a solicitude que figura na pestana "Presentación" no apartado "Documentación para a presentación".
No apartado "Anexos asociados" ten dispoñibles modelos en formato PDF para aqueles documentos para os que se precisan. Se os necesita:
- Primeiro descargue no seu equipo os modelos PDF (asegúrese de que están descargados, non abertos no navegador).
- A continuación cubra os modelos. Se algunha táboa ten filas e non son suficientes pode engadilas nese documento descargado.
- Por último garde ou imprima en versión PDF un arquivo electrónico de cada modelo cuberto.
- Asine o documento, se así se require.
- Para finalizar anexe o modelo ou modelos en PDF na súa presentación.
No caso de que o procedemento non figure na guía, poderá empregar a solicitude xenérica.
Prema en "Tramitar en liña" para iniciar o trámite electrónico.
Identifíquese empregando un certificado electrónico ou Chave365.
Agora xa está dentro do seu espazo persoal "A miña sede".
Cubra o formulario e lembre que pode gardalo para recuperalo máis adiante desde o apartado "Os meus borradores" de "A miña sede".
Cando o teña cuberto, prema en "Continuar".
Anexe a documentación que queira presentar xunto co formulario. Inclúa os modelos cubertos no paso 1.
Pode consultar como enviar ficheiros que non teñen o tamaño ou o formato aceptados por esta sede.
Asine o formulario e a documentación que quere entregar.
Pode facelo cun certificado electrónico empregando a aplicación Autofirma ou, se emprega Chave365, coa clave de sinatura que recibirá no seu móbil.
Descargue o xustificante da presentación.
Poderá tamén acceder a este documento desde o apartado "Os meus expedientes" de "A miña sede".
Consulte como proceder cos documentos de gran tamaño e en distintos formatos
Revise a documentación obrigatoria para o trámite que vai realizar na ficha do procedemento na Guía de procedementos e servizos.
Lembre que este servizo soamente estará disponible desde o espazo "A miña sede" da sede electrónica e naqueles procedementos que teñan habilitados trámites electrónicos posteriores á solicitude cando así o estableza a súa norma reguladora.
Prepare os arquivos electrónicos necesarios e comprobe que utiliza formatos compatibles coa sede: .bmp, .ce3, .cex, .csv, .cte, .dbf, .doc, .docx, .dwg, .dxfn, .gpx, .hexhash, .inp, .jpg, .kml, .kmz, .ods, .odt, .pd2, .pdf, .pdl, .png, .prj, .shp, .shx, .tgd, .tiff, .txt, .xls, .xlsx, .xml, .xsig, .mp4, .avi, .mov e .wmv
O tamaño máximo do conxunto de documentos achegados a unha presentación en esta sede é de 100 MB, e non se admiten arquivos comprimidos.
Comprobe o tamaño total do conxunto de documentos que precisa achegar:
- Se é inferior a 100 MB pode achegar todos os documentos á solicitude
- Se é superior a 100 MB separe os arquivos de máis de 100 MB, agrupe o resto en subconxuntos de documentos que non superen os 100 MB e proceda segundo os seguintes pasos
- Presente a solicitude achegando un subconxunto de documentos de menos de 100 MB.
- Repita o trámite de achega de documentación separada da solicitude para cada un dos subconxuntos restantes de documentos, seguindo estes pasos:
- Unha vez finalizada a presentación acceda ao apartado "Os meus expedientes" de "A miña sede", seleccione o expediente da solicitude que acaba de realizar, pulse na opción "Accións" e seleccione "Achega de documentación separada da solicitude".
- Cubra o formulario e pulse en "continuar"
- Achegue o seguinte subconxunto de documentos
- Asine e complete a achega de documentación separada
- Repita este proceso para cada subconxunto de documentos de menos de 100 MB
Se algún arquivo supera individualmente os 100 MB:
- Proceda segundo se explica nos pasos anteriores para o resto de arquivos
- Descargue no seu equipo o modelo xenérico para a achega de documentación separada
- Cubra o modelo, indicando o expediente ou número de rexistro de entrada da solicitude electrónica realizada e a unidade responsable do procedemento
- Imprima o modelo e presénteo de forma presencial, xunto coa documentación en formato físico -CD, DVD, USB-, en calquera das oficinas de rexistro
Prazo de resolución:
Seis meses, cando se trate da aprobación dos estatutos, e tres meses para os restantes casos
Sentido do silencio:
Positivo
Máis información
Consulte como responder a un requirimento de emenda de documentación
Revise a documentación obrigatoria para o trámite que vai realizar na ficha do procedemento na Guía de procedementos e servizos. Na pestana "Presentación", no apartado "Documentación para a presentación" figura o listado de documentos requiridos para a presentación. No apartado "Anexos asociados" ten dispoñibles os modelos en formato .pdf para aqueles documentos para os que se precisan.
Descargue no seu equipo os modelos que deba presentar e cúbraos. Garde ou imprima a un arquivo electrónico cada modelo cuberto para anexalo posteriormente na presentación.
Acceda ao seu espazo persoal "A miña sede". Identifíquese empregando un certificado electrónico ou Chave365. Busque o expediente relacionado co requirimento e seleccione no menú "Acción" da dereita a opción "Emenda ao requirimento".
* No caso de que o expediente non apareza no seu espazo persoal, ou a opción "Emenda ao requirimento" non estivese dispoñible para ese expediente, poderá realizar electronicamente a emenda utilizando a solicitude xenérica.
Cubra o formulario indicando os datos ou documentos achegados para a emenda.
Anexe os documentos que queira presentar. Inclúa os modelos cubertos no paso 1.
Asine o formulario e os documentos que vai entregar para a emenda.
Pode facelo con certificado electrónico utilizando a aplicación Autofirma ou, se emprega Chave365, coa clave de sinatura que recibirá nunha mensaxe no seu móbil.
Descargue o xustificante de presentación da emenda.
Poderá acceder en calquera momento aos seus xustificantes electrónicos desde o seu espazo persoal "A miña sede".
Coñeza como achegar documentación xustificativa a un expediente en curso
Revise a documentación obrigatoria para o trámite que vai realizar na ficha do procedemento na Guía de procedementos e servizos.
Na pestana "Despois da presentación", no apartado "Xustificación" figura o listado de documentos requiridos para a xustificación. No apartado "Anexos asociados" ten dispoñibles os modelos en formato .pdf para aqueles documentos para os que se precisan.
Descargue no seu equipo os modelos que deba presentar e cúbraos.
Garde ou imprima a un arquivo electrónico cada modelo cuberto para anexalo posteriormente na presentación.
Acceda ao seu espazo persoal "A miña sede".
Identifíquese empregando un certificado electrónico ou Chave365.
Busque o expediente para o que precisa achegar documentación xustificativa. No menú "Acción" que aparece á dereita seleccione a opción "Achega de documentación xustificativa".
* No caso de que o expediente non apareza no seu espazo persoal, ou a opción "Achega de documentación xustificativa" non estivese dispoñible para ese expediente, poderá realizar electronicamente a xustificación utilizando a solicitude xenérica.
Cubra o formulario.
Indique os documentos que achega para a xustificación.
Anexe os documentos que queira presentar para a xustificación. Inclúa os modelos cubertos no paso 1.
Asine o formulario e os documentos que vai entregar para a xustificación.
Pode facelo con certificado electrónico utilizando a aplicación Autofirma ou, se emprega Chave365, coa clave de sinatura que recibirá nunha mensaxe no seu móbil.
Descargue o xustificante de presentación da xustificación.
Poderá acceder en calquera momento aos seus xustificantes electrónicos desde o seu espazo persoal "A miña sede".
Todos os seus expedientes, presentacións e borradores en "A miña sede"
Para xestionar os seus expedientes o primeiro que debe facer é acceder o seu espazo persoal premendo en "A miña sede" e, a continuación, identificarse empregando calquera dos certificados admitidos nesta sede ou Chave365.
Poderá ver na súa bandexa de entrada os seus últimos expedientes, presentacións e borradores.
Verá en pantalla información detallada de cada expediente ou presentación (número de expediente/rexistro, código e nome do procedemento etc.).
Se desexa ver todos os seus expedientes e presentacións, prema no botón "Ver todos/Buscar".
Ao acceder á pantalla de busca, pode buscar expedientes ou borradores por distintos criterios ou localizalos directamente se coñece o código de acceso.
Poderá realizar accións concretas sobre un expediente (achegar documentación adicional, mellorar unha solicitude, modificar os seus datos de notificación etc.) desde:
- A bandexa de entrada dos seus últimos expedientes, presentacións e borradores, premendo o botón "Acción" da columna "Que podo facer?"
- O detalle do expediente electrónico, premendo directamente nas accións dispoñibles da columna "Que podo facer?"
Procedementos e servizos relacionados
Selección de entidades privadas sen ánimo de lucro para levar a cabo unha intervención educativa integral con persoas menores que teñan que cumprir medidas xudiciais e outras actuacións de medio aberto previstas na lei orgánica 5/2000, do 12 de xaneiro, reguladora da responsabilidade penal dos menores nas provincias de Lugo, Ourense e Pontevedra.
Recoñecemento á asistencia xurídica gratuíta.
Impugnación da resolución da comisión de asistencia xurídica gratuíta.
Insostenibilidade da pretensión de asistencia xurídica gratuíta.
Queixa ou denuncia de asistencia xurídica gratuíta.