Guía de procedementos e servizos

IF301R

Autorización ou rehabilitación de transporte e de actividades auxiliares e complementarias.

Procedemento dirixido a: Empresas e profesionais

Aberto todo o ano

Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes

Se vostede é titular dunha autorización de transportes e cesa na actividade ou vende o vehículo para o que tiña a autorización, pode dalas de baixa solicitandoo aos Servicios de Mobilidade das Xefaturas Territoriais.

Xunta de Galicia

Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes

Dirección Xeral de Mobilidade

Subdirección Xeral de Infraestruturas e Planificación do Transporte

Praza de Europa, 5-A 2ª planta. Área Central - Polígono de Fontiñas.

15707  Santiago de Compostela  (Coruña, A)

Teléfono: 981541988

Fax: 981544584

Xunta de Galicia

Consellería de Vivenda e Planificación de Infraestruturas

Departamento Territorial da Consellería de Vivenda e Planificación de Infraestruturas de A Coruña

Alcalde Pérez Arda, 4

15006 

Teléfono: 881881003

Fax: 881881000

Xunta de Galicia

Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes

Departamento Territorial da Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes de Lugo

Servizo de Mobilidade de Lugo

Ronda da Muralla, 70

27071  Lugo  (Lugo)

Teléfono: 982294421

Fax: 982294389

Xunta de Galicia

Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes

Departamento Territorial da Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes de Ourense

Servizo de Mobilidade de Ourense

R/ Valente Docasar, 2 baixo

32003  Ourense  (Ourense)

Teléfono: 988687307/ 988687308

Fax: 988687303

Xunta de Galicia

Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes

Departamento Territorial da Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes de Pontevedra

Servizo de Mobilidade de Pontevedra

Fernández Ladreda, nº 43 - 1º andar

36003  Pontevedra  (Pontevedra)

Teléfono: 886206015/ 886206016

Fax: 886206026

Dirección Xeral de Mobilidade

Prazo de presentación: Aberto todo o ano

Segundo a Orde de modificación do 18 de xuño de 2019 (DOG nº 118 do 24 de xuño de 2019), o prazo de presentación de solicitude comezará o día 15 de xullo de 2019 e permanecerá aberto durante todo o ano.

  • Outorgamento, transmisión, rehabilitación, cambio de residencia, troco ou modificación da autorización ( 31.01.01)

Pode realizar o pago destas taxas na Oficina Virtual Tributaria.

  • Solicitude segundo o Anexo I.

  • Común para todas as clases de autorización:

  • Documento xustificativo de ter aboada a taxa.

  • Resumo anual do IVE (documento 390), no caso de no estar de alta no IAE. Neste último caso (documento 390), o RD 410/2014 modifica o Regulamento do IVE e exime a algúns contribuíntes da súa presentación (Entre outros, os acollidos ao réxime simplificado do IVE). Neste caso deberán aportar a declaración trimestral do IVE correspondente ao 4ºTrimestre do ano, onde se acredite que están exentos da presentación do resumo anual.

  • Estatutos ou escritura de constitución da sociedade.

  • Autorización de MPC privado:

  • Documentación do(s) vehículo(s) a adscribir á autorización (mínimo 1): ITV vixente; permiso(s) de circulación do(s) vehículo(s), ficha(s) técnica(s).

  • Documento xustificativo do volume de transporte autorizable (acorde co volume de mercadorías adquiridas e producidas pola empresa, así como co número dos seus clientes e provedores).

  • Autorización de MDL público lixeiro (ata 3.500kg MMA):

  • Documentación do(s) vehículo(s) a adscribir á autorización: ITV vixente; permiso(s) de circulación do(s) vehículo(s), ficha(s) técnica(s). No caso de nova autorización MDL de ata 3500kg MMA: mínimo 1 vehículo de menos de 5 meses.

  • Documento acreditativo de dispoñer de dirección e sinatura electrónica, así como do equipo informático necesario para documentar a distancia o contrato e outras formalidades mercantís cos seus clientes.

  • Autorización de MDL público lixeiro (máis de 3.500kg MMA) e MDP pesado

  • Declaración responsable do titular da autorización do cumprimento das condicións que determinan o requisito de honorabilidade.

  • Documentación do(s) vehículo(s) a adscribir á autorización: ITV vixente; permiso(s) de circulación do(s) vehículo(s), ficha(s) técnica(s). No caso de nova autorización MDL de máis de 3500kg MMA: mínimo 1 vehículo de menos de 5 meses; no caso de MDP, mínimo 3 vehículos de menos de 5 meses que representen polo menos unha capacidade de carga útil de 60 toneladas. As cabezas tractoras computaranse pola súa capacidade de arrastre, ata un máximo de 25 toneladas).

  • Documento acreditativo de dispoñer de dirección e sinatura electrónica, así como do equipo informático necesario para documentar a distancia o contrato e outras formalidades mercantís cos seus clientes.

  • Documento xustificativo da idoneidade do xestor de transporte para aportar a competencia profesional (escritura de constitución con indicación da porcentaxe mínima de participación: 15%) ou acreditación dos poderes de representación e de disposición de fondos así como alta no réxime da seguridade social que corresponda como persoal directivo.

  • Documento acreditativo da capacidade económica (9.000 euros o 1º vehículo, 5.000 euros cada vehículo adicional): Persoa física, pódese acreditar coa certificación da entidade financeira que acredite este extremo, ou declaración responsable acompañada de documentación contable, fiscal que avale esta declaración...; persoa xurídica, acredítase coas contas anuais ou imposto de sociedades (Capital social máis reservas); Libro de inventarios e contas anuais da empresa; Copia do balance do último exercicio recollido no libro de inventarios e contas anuais da empresa; Certificación expedida polo Secretario do Consello de Administración ou órgano equivalente da empresa, co visto e prace do seu Presidente, acreditativa do contido das anotacións relativas a capital social e reservas que figuren no balance recollido no libro de inventarios e contas anuais da empresa, referido ao último exercicio.

  • Licenza municipal do local ou, no seu caso, comunicación e declaración responsable. No caso de que a empresa se atope establecida nun domicilio privado, autorización para a entrada no dito domicilio.

  • Autorización de OT operador de transporte:

  • Declaración responsable del titular de la autorización del cumplimiento de las condiciones que determinan el requisito de honorabilidad.

  • Documento acreditativo de dispoñer de dirección e sinatura electrónica, así como do equipo informático necesario para documentar a distancia o contrato e outras formalidades mercantís cos seus clientes.

  • Documento xustificativo da idoneidade do xestor de transporte para aportar a competencia profesional (escritura de constitución con indicación da porcentaxe mínima de participación: 15%) ou acreditación dos poderes de representación e de disposición de fondos así como alta no réxime da seguridade social que corresponda como persoal directivo.

  • Documento acreditativo da capacidade económica (60.000 euros) Persoa física, pódese acreditar coa certificación da entidade financeira que acredite este extremo, ou declaración responsable acompañada de documentación contable, fiscal que avale esta declaración...; persoa xurídica, acredítase coas contas anuais ou imposto de sociedades (Capital social máis reservas); Libro de inventarios e contas anuais da empresa; Copia do balance do último exercicio recollido no libro de inventarios e contas anuais da empresa; Certificación expedida polo Secretario do Consello de Administración ou órgano equivalente da empresa, co visto e prace do seu Presidente, acreditativa do contido das anotacións relativas a capital social e reservas que figuren no balance recollido no libro de inventarios e contas anuais da empresa, referido ao último exercicio.

  • Licenza municipal do local ou, no seu caso, comunicación e declaración responsable.

  • Autorización de VT taxi:

  • Follas/Libro de reclamacións.

  • Documentación do(s) vehículos a adscribir á autorización: ITV vixente; permiso(s) de circulación do(s) vehículo(s), ficha(s) técnica(s). No caso de nova autorización VT: 1 vehículo de menos de 2 anos.

  • Documento acreditativo de dispoñer de dirección e sinatura electrónica, así como do equipo informático necesario para documentar a distancia o contrato e outras formalidades mercantís cos seus clientes.

  • Licenza municipal de taxi.

  • Autorización de VS ambulancia.

  • Documentación do(s) vehículos a adscribir á autorización: ITV vixente; permiso(s) de circulación do(s) vehículo(s), ficha(s) técnica(s).

  • Certificación técnico-sanitaria dos vehículos (mínimo 8), e contrato/precontrato de aluguer no suposto de vehículos alugados.

  • Xustificación do local aberto ao público ( con licenza ou comunicación previa), só en poboacións con más de 20000 habitantes.

  • Xustificación mínimo de traballadores e de condutores: alta na S. Social e certificados ou títulos acreditativos da cualificación profesional.

  • Xustificante da subscrición do seguro de responsabilidade civil ( mínimo 50 millóns de euros)

  • Certificado ISO 9001.

  • Certificado do Curso Superior en Xestión de Transporte Sanitario ou titulación superior de persoa directiva.

  • Documento acreditativo de dispoñer de dirección e sinatura electrónica, así como do equipo informático necesario para documentar a distancia o contrato e outras formalidades mercantís cos seus clientes.

  • Autorización de VD autobús.

  • Declaración responsable do titular da autorización do cumprimento das condicións que determinan o requisito de honorabilidade.

  • Documentación do(s) vehículos a adscribir á autorización: ITV vixente; permiso(s) de circulación do(s) vehículo(s), ficha(s) técnica(s) No caso de nova autorización VD: mínimo 5 vehículos de menos de 2 anos que sumen 90 prazas.

  • Documento acreditativo de dispoñer de dirección e sinatura electrónica, así como do equipo informático necesario para documentar a distancia o contrato e outras formalidades mercantís cos seus clientes.

  • Documento xustificativo da idoneidade do xestor de transporte para aportar a competencia profesional (escritura de constitución con indicación da porcentaxe mínima de participación: 15%) ou acreditación dos poderes de representación e de disposición de fondos así como alta no réxime da seguridade social que corresponda como persoal directivo.

  • Documento acreditativo da capacidade económica (9.000 euros o 1º vehículo, 5.000 euros cada vehículo adicional): Persoa física, pódese acreditar coa certificación da entidade financeira que acredite este extremo, ou declaración responsable acompañada de documentación contable, fiscal que avale esta declaración...; persoa xurídica, acredítase coas contas anuais ou imposto de sociedades (Capital social máis reservas); Libro de inventarios e contas anuais da empresa; Copia do balance do último exercicio recollido no libro de inventarios e contas anuais da empresa; Certificación expedida polo Secretario do Consello de Administración ou órgano equivalente da empresa, co visto e prace do seu Presidente, acreditativa do contido das anotacións relativas a capital social e reservas que figuren no balance recollido no libro de inventarios e contas anuais da empresa, referido ao último exercicio.

  • Licenza municipal do local ou, no seu caso, comunicación e declaración responsable.

  • Libro de Ruta para o seu dilixenciamento.

  • Cadro de vehículos (arquivo dixital).

  • Autorización de VPC privado autobús:

  • Documentación do(s) vehículo(s) a adscribir á autorización (mínimo 1): ITV vixente; permiso(s) de circulación do(s) vehículo(s), ficha(s) técnica(s).

  • Documento xustificativo do volume de transporte autorizable (acorde co número de empregados ou das persoas que, pola súa relación permanente coa actividade que se desenvolve nos establecementos da empresa, deban asistir habitualmente a este).

  • Autorización de VSPC ambulancia privada:

  • Documentación do(s) vehículos a adscribir á autorización: ITV vixente; permiso(s) de circulación do(s) vehículo(s), ficha(s) técnica(s).

  • Certificación técnico-sanitaria dos vehículos (mínimo 8), e contrato/precontrato de aluguer no suposto de vehículos alugados.

  • Xustificación mínimo de traballadores e de condutores: alta na S. Social e certificados ou títulos acreditativos da cualificación profesional. (A Cruz Vermella e demais entidades benéficas poderán substituír o alta na Seguridade social por documentación que acredite a relación desinteresada coa entidade benéfica).

  • Xustificante da subscrición do seguro de responsabilidade civil (mínimo 50 millóns de euros).

  • Xustificación da necesidade o volume do transporte.

  • Autorización de VTC alquiler con conductor:

  • Documentación do(s) vehículos a adscribir á autorización: ITV vixente; permiso(s) de circulación do(s) vehículo(s), ficha(s) técnica(s) No caso de nova autorización VTC: mínimo 7 vehículos en propiedade, arrendamento financeiro ou arrendamento ordinario, de menos de 10 anos (non existirá limitación algunha en canto á antigüidade do vehículo, cando teña unha potencia fiscal igual ou superior a 28 CVF ou se trate dun vehículo histórico dos definidos como tales na regulamentación sobre tráfico, circulación de vehículos a motor e seguridade viaria). Vehículos cunha potencia igual o superior a 12 cabalos de vapor fiscais (CVF); unha Lonxitude mínima exterior, medida de extremo a extremo do vehículo, igual ou superior a 4,60 metros. Non será necesario o cumprimento destas esixencias cando o vehículo utilice como fonte de enerxía a electricidade, o hidróxeno, os biocarburantes, os combustibles sintéticos e parafínicos, o gas natural, o gas licuado do petróleo ou calquera outra que así se sinale expresamente por resultar alternativa aos combustibles fósiles clásicos.

  • Documento acreditativo da subscrición do seguro obrigatorio de responsabilidade civil na circulación de vehículos a motor.

  • Documento acreditativo de dispoñer dun mínimo de dous condutores por cada tres vehículos, provistos do permiso de conducir da clase BTP, en réxime de alta na Seguridade Social e contratados a xornada completa.

  • Documento acreditativo de dispoñer, polo menos, dun local adicado á actividade de aluguer de vehículos, con nome ou título rexistrado e aberto ao público previo cumprimento dos requisitos legais sobre apertura de locais.

  • Documento acreditativo de dispoñer de dirección e sinatura electrónica, así como do equipo informático necesario para documentar a distancia o contrato e outras formalidades mercantís cos seus clientes.

  • Comprobación de datos.

Os documentos relacionados serán obxecto de consulta ás administracións públicas. No caso de que as persoas interesadas se opoñan a esta consulta, deberán indicalo e achegar unha copia dos documentos.

  • NIF da entidade solicitante.

  • DNI/NIE da persoa representante.

  • Certificado de estar ao día do pagamento de obrigas tributarias coa AEAT..

  • Certificado de estar ao día do pagamento coa Seguridade Social.

  • Certificado de estar ao día no pagamento das débedas coa Administración pública da comunidade autónoma.

  • Alta no Imposto de Actividades Económicas (IAE).

  • Alta na Seguridade Social a data concreta.

Contra a resolución deste procedemento poderá interpoñerse recurso a través de  "IF321C. Recurso  en materia de mobilidade"

Unha vez presentado este trámite pode consultar o seu expediente en "A miña sede"

  • Ámbito Autonómico
    • Orde do 7 de abril de 2016 pola que se adaptan e se habilitan electronicamente os procedementos administrativos de prazo aberto da Consellería de Infraestruturas e Vivenda (DOG nº 69 do 12 de abril de 2016).

    • Orde do 18 de xuño de 2019 pola que se modifica a Orde do 7 de abril de 2016 pola que se adaptan e habilitan electronicamente os procedementos administrativos de prazo aberto da Consellería de Infraestruturas e Vivenda (DOG nº 118 do 24 de xuño de 2019).

    • Lei 4/2013, do 30 de maio, de transporte público de persoas en vehículos de turismo de Galicia (DOG nº 113 do 14 de xuño de 2013).

  • Ámbito Estatal
    • Lei 16/1987, do 30 de xullo, de Ordenación dos Transportes Terrestres (BOE nº 182 do 31 de xullo de 1987).

    • Real Decreto 1211/1990, do 28 de setembro, polo que se aproba o Regulamento da Lei de Ordenación dos Transportes Terrestres (BOE nº 241 do 8 de outubro de 1990).

Outros procedementos relacionados

IF204A

Autorización para a execución de obras, instalacións ou a realización de calquera outra actividade, así como os cambios de uso, na zona de dominio público viario e/ou nas zonas de protección das estradas de titularidade da Comunidade Autónoma de Galicia, excepto accesos.

Tramitar en liña

Aberto todo o ano

IF205C

Consulta previa de viabilidade dunha autorización.

Tramitar en liña

Aberto todo o ano

IF205D

Autorización de novo acceso, cambio de uso ou reordenación dun acceso existente na rede de titularidade da Comunidade Autonóma de Galicia.

Tramitar en liña

Aberto todo o ano

IF207B

Reversión de expropiación.

Tramitar en liña

Aberto todo o ano